پاورپوینت جنبش هاي هنري قرن 21

پاورپوینت جنبش هاي هنري قرن 21

.

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود پاورپوینت با موضوع جنبش هاي هنري قرن 21

در قالب ppt ودر29اسلاید، قابل ویرایش

برشی ازمتن تحقیق:

معماری های تک  

در سال ۱۹۷۱، دو معمار جوان ایتالیایی تبار به نام‌های ریچارد راجرز ساکن انگلستان و رنزوپیانو ساکن ایتالیا، در مسابقه طرح ساختمان مرکز ژرژپمپیدو در پاریس در بین ۶۸۱ شرکت کننده برنده اعلام شدند. نمای این ساختمان را مجموعه‌ای از دودکش‌ها، آبگردان‌ها، لوله‌های تأسیساتی و ستون‌ها، تیرها، بادبندها، راه پله‌ها و مسیرهای رفت‌ و آمد تشکیل می‌داد. این معماران آغازگر سبکی در اروپا بودند که به نام‌های ـ تک یا تکنولوژی بسیار پیشرفته معروف گردید.

معماران این سبک تکنولوژی را دستاورد بزرگ مدرنیته و مهم‌ترین عامل توسعه و پیشرفت در قرن بیستم می‌دانند. از نظر آنها، عصاره و مشخصه هر عصر در معماری آن دوره شکل کالبدی یافته است. به عنوان نمونه، معابد یونان باستان با آن نظم و تناسبات کامل هندسی، تبلور ذهنیت کمال گرای یونانیان باستان است و بناهای عظیم روم باستان، نمایش قدرت امپراتوری و حکومت سزارها می‌باشد و بالاخره کلیساهای سر به فلک کشیده گوتیک نمایش دهده قدرت کلیسا و ذهنیت قرون وسطا است. به همین ترتیب، ساختمان‌های امروز می باید نمایش دهنده عصاره فکری و تکنیکی عصر حاضر یعنی تکنولوژی باشد. نظریات و مبانی معماری مدرن و های ـ تک در اصول، بسیار به یکدیگر نزدیک است و می‌توان گفت که معماری‌های ـ تک فرزند خلف معماری مدرن است. ولی از نظر شکلی تفاوت‌های بین این دو مکتب معماری مشاهده می‌شود.

به طور کلی می‌توان بیان کرد که ‌آن سادگی و بی‌پیرایگی که در معماری مدرن وجود دارد در های ـ تک ملاحظه نمی‌شود و اگر معماران مدرن در طرح‌های خود ماشین را به نمایش می‌گذارند، معماران های ـ تک داخل ماشین و اجزاء آن را نشان می‌دهند

اجرز در نقد معماری پست مدرن می‌نویسد:« کسی نمی‌تواند معماری را با نماد قرار دادن درخت نخل، تخم‌مرغ، پرندگان، و نظام هندسی معیوب شده یونانی و رومی که از مبلمان فروشی‌های چیپندیل خریداری شده، توسعه دهد. تمامی این موارد از خاستگاه و زمینه سیاسی،اجتماعی و تکنیکی خود مجزا شده‌اند».

راجرز معتقد است که « هر بنایی باید نمایانگر زمان خود باشد». به نظر وی در عصر تکنولو ژی نمی‌توان در خانه‌های یونان باستان و یا قصرهای امپراتوری روم باستان زندگی کرد.

اصول فکری و طراحی این سبک را می توان در ده مورد ذیل خلاصه کرد:

1- بینش پوزیتیویسم و خوشبینی به علم و پیشرفت علمی و تکنیکی؛

2- نمایش تکنولوژی به عنوان عصاره و دستاورد عصر جدید؛

3- نمایش پروسه ساخت؛

4- شفاف نمودن، لایه لایه کردن و نمایش حرکت در ساختمان؛

5- نمایش ساختار و اجزاء درون بنا در نمای ساختمان؛

6- استفاده از رنگ‌های روشن وساده؛

7- سازه و ساختار به عنوان تزئینات؛

8- استفاده از اجزاء کششی سبک؛

9- جدا کردن بخش‌های سرویس دهنده از قسمت‌های سرویس شونده؛

10- طراحی بام ساختمان به عنوان نمای پنجم ساختمان.

 

 

 

 

 

 


دریافت فایل
پاورپوینت جنبش هاي هنري قرن 21
پاورپوینت جنبش های هنری قرن 21

فنی و مهندسی


دانلود فایل| |