تحقیق-بررسی نقش بازاریابی در توسعه صنعت گردشگری

تحقیق-بررسی نقش بازاریابی در توسعه صنعت گردشگری

بازاريابي شامل فعاليت هايي مي شود كه در رابطه با رساندن خريدار و فروشنده به يكديگر براي انجام معامله،صورت مي گيرد.بازار جهانگردي بر مبناي منطقه جغرافيايي،تركيب جمعيتي،نوع رفتار يا بر مبناي روان‌نگاري بخش بندي مي شود.در آميخته بازاريابي عوامل گوناگون كه بر تلاش ها ي بازار يابي اثر مي‌گذارند به چهار گروه اصلي طبقه بندي مي شوند كه عبارتند از:محصول،توزيع،قيمت و ترويج يا گسترش محصول(سياستهاي تشويقي).براي اطمينان يافتن از اينكه همه تلاش ها در راه تأمين هدفهاي كوتاه مدت و بلند مدت سازمان انجام شود بايد براي بازاريابي خدمات،برنامه هايي تهيه كرد.كار تهيه يك برنامه موفق بازار يابي با تجزيه و تحليل عوامل محيطي شروع مي شود و بايد به عوامل اقتصادي،سياسي و اجتماعي توجه كرد.در اين راه بايد روند بازار و روند رقابت را تجزيه و تحليل نمود.در برنامه بازار يابي شيوه بخش بندي بازار،هدفهاي كوتاه مدت و استراتژيك و سرانجام برنامه هاي عملي براي تأمين هدف هاي مورد نظر مشخص مي شود.15 صفحه ورد


دریافت فایل
تحقیق-بررسی نقش بازاریابی در توسعه صنعت گردشگری
بازاريابي خدمات- جهانگردي يا گردشگري- جهانگرد يا گردشگر- آميخته‌ي بازاريابي

علوم انسانی


دانلود فایل| |