پاورپوینت آماده; بررسی سیستم مکانیزه اتوماسیون اداری و اتوماسیون صنعتی

پاورپوینت آماده; بررسی سیستم مکانیزه اتوماسیون اداری و اتوماسیون صنعتی

مطالب اسلایدهای ابتدایی این پاورپوینت به شرح زیر است

 


تعداد اسلاید : 42 اسلاید

اتوماسيون چيست؟ امروزه در هر اداره يا سازماني يكي از مشكلات بزرگ براي كارمندان و مراجعين طريقه مكاتبه و نامه نگاري است و پيگيري اين مكاتبات به روشهاي سنتي است كه با توجه به توسعه سازمانها اين روشهاي منسوخ جوابگوي نيازهاي كنوني نمي باشد.با رشد و توسعه فناوري كامپيوتر و پيدايش صنعت بزرگ فناوري اطلاعات براي مشكل فوق چاره اي انديشيده شد.اتوماسيون اداري كه هديه صنعت فناوري اطلاعات به بروكراسي اداري است ، ايده اي نواست كه عمر آن در ايران به بيش از يك دهه نمي رسد.اتوماسيون اداري محدود به يك نرم افزار كامپيوتري براي ثبت نامه ها و چرخش آنها در يك سازمان نمي باشد بلكه يك نوع تفكر مبتني بر فناوري جديد است كه به مديران و كارمندان اجازه مي دهد بيشتر با دنياي كامپيوتر و فناوري اطلاعات آشنا گردند. شرح وظايف گروه فراهم آوردن زيرساخت مناسب جهت ايجاد امكان دريافت و پاسخگويي الكترونيكي و ارتباط پويا با مراجعين وزارتخانه.  
تأمين (تهيه، نصب و راه اندازي سيستم‌هاي كامپيوتري) بستر مناسب سخت‌افزاري و نرم‌افزاري با توجه به توسعه فناوري و رفع نيازمنديهاي وزارت راه و ترابري.  
پشتيباني سيستم‌هاي اتوماسيون و شبكه محلي وزرات راه و ترابري.  
تهيه واجراي زيرساخت مناسب جهت پشتيباني نرم‌افزاري سيستم‌هاي رايانه‌اي وزارت راه و ترابري.   اتوماسيون اداري در وزارت راه و ترابري اواخر سال 1380 چهارده شركت براي ارائه نرم افزار اتوماسيون اداري به وزارت راه و ترابري اعلام آمادگي كردند.پس از بررسي هاي همه جانبه و تحقيقات زيادي كه در اين زمينه انجام گرفت ، در نهايت شركت بريد سامانه نوين براي اين منظور برگزيده شد. در حال حاضر تمامي كاربران حاضر در وزارتخانه و همچنين تمامي سازمانهاي تابعه و ادارات كل استانها با سيستم اتوماسيون وزارت راه و ترابري به انحاي مختلف در ارتباطند.اين سيستم اتوماسيون در وزارت راه نهادينه گرديده و در حال رشد در ساير ادارات و سازمانهاي وابسته نيز مي باشد. نمودارهاي عملكرد فعاليت مكانيزه گردش خودكار مكاتبات در ستاد وزارت راه و ترابري و كليه سازمانها و شركتهاي تابعه نمودارهاي عملكرد فعاليت مكانيزه گردش خودكار مكاتبات در ستاد وزارت راه و ترابري و كليه سازمانها و شركتهاي تابعه اتوماسیون صنعتی اتوماسيون صنعتي به بهره گيري از رايانه ها بجاي متصديان انساني براي كنترل دستگاه ها و فرايندهاي صنعتي گفته ميشود. اتوماسيون يك گام فراتر از مكانيزه كردن است . مكانيزه كردن به معني فراهم كردن متصديان انساني با ابزار و دستگاه هايي است كه ايشان را براي انجام بهتر كارشان ياري ميرساند. نمايانترين و شناخته شده ترين بخش اتوماسيون صنعتي ربات هاي صنعتي هستند. اتوماسیون صنعتی اتوماسيون صنعتي به بهره گيري از رايانه ها بجاي متصديان انساني براي كنترل دستگاه ها و فرايندهاي صنعتي گفته ميشود. اتوماسيون يك گام فراتر از مكانيزه كردن است . مكانيزه كردن به معني فراهم كردن متصديان انساني با ابزار و دستگاه هايي است كه ايشان را براي انجام بهتر كارشان ياري ميرساند. نمايانترين و شناخته شده ترين بخش اتوماسيون صنعتي ربات هاي صنعتي هستند. به طور كلي برخي از مزاياي اتوماسيون صنعتي از اين قبيل اند:  تكرارپذيري فعاليتها و فرايندها
 افزايش كيفيت محصولات توليدي
 افزايش سرعت توليد (كميت تو

دریافت فایل
پاورپوینت آماده;  بررسی سیستم مکانیزه اتوماسیون اداری و اتوماسیون صنعتی
بررسی سیستم مکانیزه اتوماسیون اداری و اتوماسیون صنعتی

کتاب ، جزوه


دانلود فایل| |