پاورپوینت اصول هماهنگی مدولار در ساختمان

پاورپوینت اصول هماهنگی مدولار در ساختمان

.

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود پاورپوینت با موضوع اصول هماهنگی مدولار در ساختمان

 در قالب ppt ودر60اسلاید، قابل ویرایش

برشی از متن تحقیق: 

1-3 برتریها ( مزایا)

اجزای هماهنگی مدولار مجموعه ای از مزایای عملی را به همراه دارد، از آن جمله می توان موارد زیر را مد نظر قرار داد:

7) تامین زمینه هایی به منظور تنظیم نحوه طراحی اتصالات که محدوده ابعاد عناصر متشکل ساختمان را پیش بینی نموده تا از این طریق بتوان به اجرای بهتری دست یافت.

8) دستیابی به کیفیت ساخت بهتر از طریق تولید صنعتی عناصر، کاربرد نظام در طراحی و ارتباطات بهتر،

فهرست ارائه شده متضمن سلسله مرتب مزایا نمی باشد و در حقیقت، اهمیت هر مزیت ویژه یا گروهی از مزایا بستگی به آن دارد که از دیدگاه طراح، سازنده، تولید کننده و یا استفاده کننده سنجیده شود. عوامل دیگری که می تواننند در دستیابی به بهره گیری از مزایا در هماهنگی مدولار تاثیر گذار باشند ، عبارتند از : ماهیت و ابعاد طرحها .

 

2- زمینه کاربرد :

هماهنگی مدولار را می توان در طراحی ، ساخت و اتصال قطعات ساختمانی ، اجرا و نصب آنها به کار برد . این هماهنگی بر عوامل دو گانه یعنی موقعیت و ابعاد تاثیر گذار است.

هماهنگی مدولار همچنین کماکان تصمیم گیری با استقلال عمل نسبی را در محدوده ( بیان) ابعاد مشترک و قراردادی ، برای هر یک از گروههای شرکت کننده در ساختمانسازی میسر می سازد.

بنابراین هرجا لازم باشد برای جا دادن و اندازه کردن قطعات متشکل ، تغییراتی در آنها ایجاد شود و در ضمن بخواهیم کمترین مقدار اصلاحات را در کارگاه انجام دهیم و کمترین ضایعات مواد را داشته باشیم ، در اینگونه موارد هماهنگی مدولار مفید و اساسی خواهد بود .

هماهنگی مدولار را میتوان در پهنه گسترده ای از فنون و روشهای ساختمان سازی ، از پیش سازی قطعات گرفته تا پیش سازی بخشی از ساختمان و روشهای متعارف عقلائی ساختمانسازی به کار گرفت. به علاوه از قطعات متشکل ساختمان که بر اساس اصول هماهنگی مدولار طراحی شده باشند ممکن است در برنامه نوسازی و مرمت بهره گرفت.

 

 

 


دریافت فایل
پاورپوینت اصول هماهنگی مدولار در ساختمان
اصول هماهنگی مدولار در ساختمان

فنی و مهندسی


دانلود فایل| |