مبانی سیستم انتقال قدرت در خودروهای سواری

مبانی سیستم انتقال قدرت در خودروهای سواری

مبانی سیستم انتقال قدرت در خودروهای سواری

امروزه در بسياري از فرايندهاي صنعتي انتقال قدرت آن هم به صورت كم هزينه و با دقت زياد مورد نظر است و اين مسئله در صنعت خودروسازي هم بسيار مورد بحث و بررسي قرار گرفته است. سيستم انتقال قدرت دو وظيفه را در اتومبيل به عهده دارد: انتقال قدرت از موتور به چرخ هاي محرك و تغيير مقدار گشتاور توليدي. گشتاور توليدي توسط موتور پس از انتقال توسط كلاچ به جعبه دنده مي رسد. وظيفه جعبه دنده انتقال دور موتور با نسبت هاي گوناگون و رساندن آن به خطوط انتقال و ميل گاردان در خودروهاي ديفرانسيل عقب يا مستقيما از گيربكس به ديفرانسيل در خودروهاي ديفرانسيل جلو است. سيستم جعبه دنده انتقال قدرت را مي توان به دو گروه جعبه دنده دستي و جعبه دنده اتوماتيك تقسيم بندي نمود. در اين جزوه سعي

دریافت فایل
مبانی سیستم انتقال قدرت در خودروهای سواری
سیستم انتقال قدرت,کوپلینگ,کلاچ,ترمز,فلایویل,کلاچ اتوماتیک,کوپلینگ متغیر زاویه ای,فلایول کامپوزیتی,میل گاردان,گیربکس های CVT هیدرواستاتیکی

سیستم انتقال قدرت


دانلود فایل| |