مبانی نظری و سوابق تحقیق تعریف و هدفهای حاکمیت شرکتی (فصل دوم)

مبانی نظری و سوابق تحقیق تعریف و هدفهای حاکمیت شرکتی (فصل دوم)

مبانی-نظری-و-سوابق-تحقیق-تعریف-و-هدفهای-حاکمیت-شرکتی-(فصل-دوم)

دانلود مبانی نظری و سوابق تحقیق تعریف و نظریه های حاکمیت شرکتی (فصل دوم) در 48 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:

تعریف حاکمیت شرکتی
اصل اصطلاح حاکمیت شرکتی کلمه یونانی به معنی راهنمایی کردن یا اداره کردن می باشد و ازکلمه یونانی به کلمه لاتین    و فرانسه قدیم    تبدیل شده است. اما این کلمه به راه های مختلف توسط سازمان ها یا کمیته ها مطابق علایق ایدئولوژیکی آنها تعریف شده است (ابو تپانجه،2009،158)  .
به دلیل تعاریف مختلفی که درمورد حاکمیت شرکتی ارائه شده است به بیان تعدادی ازآنها بسنده می شود. صندوق بین المللی پول و سازمان توسعه و همکاری اقتصادی   در سال 2001 حاکمیت شرکتی را چنین بیان کرده اند: ساختار روابط و مسئولیت ها دربیان یک گروه اصلی شامل سهامداران، اعضای هیئت مدیره ومدیرعامل برای ترویج بهترعملکرد رقابتی لازم جهت دستیابی به هدف های اولیه مشارکت.حساس یگانه (1385) درمقاله حاکمیت شرکتی درایران با بررسی تعریف ها و مفاهیم حاکمیت شرکتی و مروردیدگاه های صاحب نظران، چنین بیان می کند که:
حاکمیت شرکتی قوانین، مقررات، ساختارها، فرایندها، فرهنگ ها و سیستم هایی است که موجب دستیابی به هدف های پاسخگویی، شفافیت، عدالت و رعایت حقوق ذینفعان می شود.
هاپب و همکاران وی درسال 1998 پس ازتحقیقی که در آکسفورد انجام دادند درتبیین حاکمیت شرکتی می نویسند: "حاکمیت شرکتی به تشریح سازماندهی داخلی و ساختارقدرت شرکت، نحوه ایفای وظایف هیئت مدیره، ساختارمالکیت شرکت و روابط متقابل میان سهامداران وسایر ذینفعان، به خصوص نیروی کارشرکت و اعتباردهندگان به آن می پردازد.


فهرست مطالب:
12-1-2- حاکمیت شرکتی
13-1-2- تعریف حاکمیت شرکتی
14-1-2- دلایل اهمیت حاکمیت شرکتی
15-1-2- اهداف حاکمیت شرکتی
16-1-2- طبقه بندی حاکمیت شرکتی
17-1-2- بازیگران عرصه حاکمیت شرکتی
1-17-1-2- هیئت مدیره ها
2-17-1-2- مدیرعامل و تیم اجرایی شرکت
3-17-1-2- سهامداران
4-17-1-2- مشتریان داخلی و خارجی شرکت
5-17-1-2- قانون گذاران و سایر نهادهای مرتبط با کسب و کار شرکت
18-1-2- روند تغییرات نقش هیئت مدیره
19-1-2- تفکیک وظایف رییس هیئت مدیره و مدیرعامل
20-1-2- نقش مدیران غیر موظف (غیر اجرایی) در حاکمیت شرکتی
1-21-1- 2- سهامداران نهادی کوتاه مدت و مدیریت سود
2-21-1-2- سهامداران نهادی بلندمدت و مدیریت سود
22-1-2- حاکمیت شرکتی، گزارشگری مالی و پاداش های مدیران
23-1-2- دلایل نیاز به قوانین حاکمیت شرکتی
24-1-2- مالکیت پراکنده و حاکمیت شرکتی
25-1-2- شناخت نقش حسابرسی در فرایند حاکمیت شرکتی
26-1-2- نقش حرفه حسابداری در حاکمیت شرکتی
27-1-2- کنترل حسابداری ساختگی توسط حاکمیت شرکتی
28-1-2- حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک
29-1-2- عدم تقارن اطلاعاتی و حاکمیت شرکتی
30-1-2- رابطه بین ویژگی های حاکمیت شرکتی و سطح افشا
31-1-2- اقتصاد سیاسی حاکمیت شرکتی بانک ها درکشورهای درحال توسعه
32-1-2- حاکمیت شرکتی و مالیات
33-1-2- گزارش حسابرسی و مدیریت سود
34-1-2- نقش حسابرسی در مدیریت ریسک تمکین
35-1-2- انگیزه های انتخاب حسابرسان متخصص صنعت
36-1-2- تعویض حسابرس و استقلال حسابرس
2-2بخش دوم- پیشینه تحقیق
منابع

دانلود فایل

مبانی نظری و سوابق تحقیق تعریف و هدفهای حاکمیت شرکتی (فصل دوم)
فصل دوم ادبیات نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مفاهیم نظریه های حاکمیت شرکتی,مبانی نظری تعریف حاکمیت شرکتی,ادبیات نظری و پیشینه تحقیق انواع حاکمیت شرکتی,سوابق پژوهش و مبانی نظری حاکمیت شرکتی,دانلود مبانی نظری مدلهاي حاکمیت شرکتی,آریا فایل,فصل دوم,,,

مدیریت


دانلود فایل| |