پاورپوینت در مبانی تفکر در علوم فیزیکی از چه صحبت می کنیم

پاورپوینت در مبانی تفکر در علوم فیزیکی از چه صحبت می کنیم

پاورپوینت-در-مبانی-تفکر-در-علوم-فیزیکی-از-چه-صحبت-می-کنیم

دانلود پاورپوینت در مبانی تفکر در علوم فیزیکی از چه صحبت می کنیم،
با فرمت ppt و در 20 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
از چه صحبت می کنیم؟
شناخت عمیق از شرایط فکری در کشور
فیزیک چه نقشی دارد؟
رصد بستن خواجه نصیرالدین طوسی
هشتصد سال فاصله از دوران طلائی
و
تحولات جهانی
رصدخانه های کِک در هاوائی
گذشته ی ما؟
انحطاط: گذار به انحطاط
من از استادان عربم (استادان مسلمانم) آموخته‌ام که عقل را راهنمای خود قرار دهم، حال آنکه شما بدین خرسندید که مثل یک اسیر، زنجیر یک مرجع اخلاقی را به گردن داشته باشید.
آدِلارد باثی متوفی به سال 548 /1152
علماء دین حقّ مر علم طب را و علم نجوم را همی دلیل اثبات نبوت کنند ... و به‌علت کافر خواندن این علما لقبان مر کسانی را که علم آفرینش دانند، جویندگانِ چون و چرا خاموش گشتند و گویندگان این علم خاموش ماندند و جهل بر خلق مستولی شد، خاصه بر اهل زمین ما که خراسان است و دیار شرق.
انحطاط: عصر نادیده انگاری
...... پس ثابت شد که اصلاً به تعلم علوم فلاسفه، سوای آنچه علمای شريعت آن را داخل علوم خود ساخته اند اشتغال ضروری نيست. بنابر اين بر شيخ الاسلام واجب باشد که ازتعلم آن منع کند و اصلاً نگذارد که کسی به درس و افاده ی آن مشغول گردد.
سلوک الملوک، فضل الله روزبهان
اوائل صفويه / همزمان با عصر گاليله
انحطاط: عصرنادیده انگاری
فراموش نکنیم که همین منش ضدّ خرد، که چه خوشمان بیاید چه نیاید، بخشی از تاریخ تمدن اسلامی ماست؛ و همین است که منجر به این شد که ملامحمد باقر مجلسی (وفات 1110/1698)، امام جمعۀ رسمی دولت شاه سلیمان و شاه سلطان حسین صفوی، ملاصادق اردستانی را از اصفهان تبعید کند؛ قبل از آن هم همین منش ضدخرد در تمدن اسلامی ملاصدرا را تکفیر کرد، که امروز او را از مفاخر دورۀ متأخر اسلامی می‌دانیم! دوران صفویه (907-1135/1201-1722) مصادف است با محکومیت گالیله در سال 1633 (دوران شاه صفی) و با کوپرنیک (شاه طهماسب 930-984-/1524-1576).
عصر بهت و واقع انگاری خیال
من می‌توانم به شما قسم بخورم: یک نفر ایرانی از صبح تا موقع خواب، در عالم خیال چه خدمت‌های نمایان به وطن می‌کند، چه مجاهدت‌ها در دفاع نوع تصور می‌کند، چه تجارت‌های سودمند می‌نماید، چه زمین‌های بایر و ویران را آباد می‌کند، چه قنات‌های جاری قشنگی دایر می‌کند؛ لکن همه خیال است، اساس نیست.
دانلود فایل

پاورپوینت در مبانی تفکر در علوم فیزیکی از چه صحبت می کنیم
در مبانی تفکر در علوم فیزیکی از چه صحبت می کنیم, دانلود پاورپوینت در مبانی تفکر در علوم فیزیکی از چه صحبت می کنیم, پاورپوینت در مورد در مبانی تفکر در علوم فیزیکی از چه صحبت می کنیم, تحقیق در مبانی تفکر در علوم فیزیکی از چه صحبت می کنیم, پاورپوینت درب,,,

گوناگون


دانلود فایل| |