پروژه درباره راه فرودگاه

پروژه درباره راه فرودگاه

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓

فرمت فایل: word 

 (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:34

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی احمدآباد  در ۴۰ کیلومتری جنوب تهران میان بزرگراه تهران-قم و بزرگراه تهران-ساوه قرار گرفته است.

برنامهٔ ساخت این فرودگاه از پیش از انقلاب آغاز شده بود اما به دلایل مختلف ساخت آن با تأخیر مواجه شد. سرانجام در سال ۱۳۸۳ این فرودگاه رسماً آغاز به کار کرد و پروازهای آسیایی به این فرودگاه منتقل گردید

فرودگاه ۵/۱۳ هزار هكتاري

فرودگاه ۵/۱۳ هزار هكتاري موسوم به فرودگاه بين المللي امام خميني، در ۳۵ كيلومتري جنوب غربي تهران بين آزادراه تهران- قم و تهران- ساوه بنا شده است.

به دليل مسير بسيار دور اين فرودگاه از شهرهاي مجاور، مقرر بود همزمان با افتتاح فرودگاه، شبكه مترو تا فرودگاه گسترش يابد. اما به دليل نرسيدن اين خط مترو، فرودگاه در شرايطي افتتاح مي شود كه مسافران براي رسيدن به شهرهاي مجاور تنها قادر به استفاده از اتوبوس يا سواري هاي مستقر در فرودگاه هستند كه با توجه به بعد مسافت قطعاً پرداخت هزينه هاي گزافي را از مسافران طلب مي كنند. به عبارت ديگر، دسترسي به فرودگاه امام خود سفري گران قيمت خواهد بود كه علاوه بر صرف هزينه بسيار، صرف زمان و حوصله بسيار را نيز مي طلبد.

جالب آن كه فرودگاه بين المللي جديد از نظر سيستم هاي زيربنايي نظير فاضلاب، مخابرات و غيره به شبكه هاي اصلي هيچكدام از شهرهاي اطراف متصل نيست و به صورت مستقل، ملزم به پرداخت و تأمين كليه هزينه هاي انشعاب برق، آب، مخابرات، سوخت و گاز است...براساس سياست هاي در نظر گرفته شده براي احداث فرودگاه نيز علاوه بر احداث فرودگاه به صورت مرحله اي (تناسب با اعتبارات و امكانات اجرايي)، ترغيب سازمان هاي بهره بردار براي احداث ساختمان هاي مورد نياز و جذب مشاركت بخش خصوصي در بهره برداري هر چه سريع تر منظور شده كه به نظر برخي از مسئولان چندان توجيه پذير نمي نمايد.

تأسيسات و تجهيزات اوليه منظور شده در فرودگاه براي بهره برداري اوليه منظور شده، به تدريج بهره برداري از فاز اول براي جابه جاي ۵/۴ ميليون مسافر و به روايتي ۵/۶ ميليون مسافر صورت مي گيرد.ظرفيت نهايي فرودگاه امام نيز ظاهراً ۴۰ تا ۴۵ ميليون مسافر در سال در نظر گرفته شده است. پيش بيني ۴۰ تا ۴۵ ميليون مسافر در سال (در صورت افتتاح كامل فرودگاه) زماني كوچك به نظر مي رسد كه آن را با كشور كوچكي چون دبي مقايسه كنيد.در اين كشور براي اولين بار در سال ۱۹۵۹ دستور احداث فرودگاه صادر مي شود. يك سال بعد ميدان اوليه فرودگاه شامل باندي به طول ۱۸۰۰ متر افتتاح شده و پذيراي ۱۰ هزار مسافر مي گردد.ظرف مدت ۴۲ سال (تا سال ۲۰۰۲) ظرفيت فرودگاه به ۱۶ ميليون مسافر و در سال ۲۰۰۳ به ۱۸ ميليون مسافر مي رسد. همچنين براساس برنامه دراز مدت اين كشور ظرف ۷ سال آينده فرودگاه دبي پذيراي ۴۰ ميليون نفر در سال خواهد بود و تا سال ۲۰۱۸ اين رقم به ۷۵ ميليون نفر بالغ مي شود.

باند

تعريف عوامل ميدان پرواز:
محوطه اي كه هواپيما درآن تردد زميني مي كند، ميدان پرواز ناميده مي شود. درميدان پروازعمليات بارگيري وباراندازي ازهواپيما،سواروپياده شدن مسافران،سوخت گيري وآماده كردن هواپيما براي پرواز،تعميرات و ...انجام مي شود. همچنين كليه ترددهاي لازم براي دستيابي به امكانات زميني برروي سطوح پروازي انجام مي شود.

 

ميدان پرواز به خاطرتنوع وظايف و كاركردها به قسمت هاي مختلفي تقسيم مي شود كه مهمترين اجزاي آن عبارتند از باند پرواز، تاكسيروها (مسيرهاي دسترسي) و اپرون ها (توقفگاه هاي)مسافري وباري.البته بسته به نوع فرودگاه،ابعاد و تعداد عوامل فوق متغير است.

 

باند :

اولين مصداقي كه از سطوح پرواز يك فرودگاه درذهن مخاطب نقش مي بندد،باند فرود هواپيما مي باشد. باند پروازمحدوده اي مستطيل شكل درسطح فرودگاه است كه نشست وبرخاست هواپيما برروي آن انجام مي گيرد .

و...


دریافت فایل
پروژه درباره راه فرودگاه
پروژه درباره راه فرودگاه,پروژه,درباره,راه,فرودگاه,پروژه جاده,راهسازی,جاده فرودگاه

فنی و مهندسی


دانلود فایل| |