تعداد اسلاید:149
نوع فایل: power point (قابل ویرایش)
لینک دانلود پایین صفحه
فهرست مطالب
بخش اول:
مروری بر مفاهیم- اصول و مراحل مدیریت استراتژیک
بخش دوم:
استراتژی در عمل با رویکرد ارزیابی متوازن عملکرد
بخش سوم:
نقشه های استراتژی
بخش اول
مروری بر مفاهیم- اصول و مراحل مدیریت استراتژیک
آلیس در سرزمین عجایب
آلیس گفت:
” لطفاً به من بگویید که از کدام مسیر می توانم از اینجا بروم؟“
گربه پاسخ داد:
” بستگی دارد که به کجا می خواهی بروی“؟
آلیس گفت:
”برای من کجا اهمیت ندارد“.
گربه در پاسخ گفت:
”پس مهم نیست که از کدام مسیر بروی“.
سیر تاریخی استراتژی
ادبيات استراتـژي
واژه استراتژي در لغت يوناني هنر ژنرالها است كه اولين بار در ميدان جنگ متولد شد .
استراتژي یعنی ايجاد مزيت منحصر به فرد براي تمايز سازمان از رقبا
طرح Plan، تمهيد Ploy ، الگو Pattern ، وضعيت Position ، ديدگاه Perspective
( جايگاه سازمان در ميدان هاي رقابتي )
( درك ابعاد مختلف ساختار و مباني رقابت در آن )
استراتژی برنامه نیست، بلکه یک طرز نگرش است که اساس آن را تشخیص فرصت های اساسی و دستیابی به منافع نهفته در این فرصت ها تشکیل می دهد.
تبيين رويكرد استراتـژي
همگي اين تعاريف و تعابير مختلف درست هستند «اگر و فقط اگر » فلسفة استراتژي را به همراه داشته باشند.يعني بردرك و استفاده از فرصتها استوار باشد.
بدون درك فرصتهاي استراتژيك ، استراتژي امري كاملاً بي ثمر خواهد بود . در واقع فرصتها درونمايه اصلي استراتژي و بدون آن هيچ نتيجه اي عايد نخواهد شد.
علوم انسانی
دانلود فایل| |