*ايده هاي بهتري بدست خواهيد آورد*سطح مقدماتي:
*مقاله عمومي در روزنامه:........ تا يك هفته
*مقاله عمومي در اينترنت :........ تا يك هفته
*تحقيقات درسي سطحي :......... تا يك هفته
*سطح تحليلي:
*تحقيقات درسي عميق :........... تا يك ماه
*مقاله كنفرانس و سمينار :........ تا دو ماه
*مقاله علمي ترويجي :............ تا سه ماه
*سطح تخصصي:
* مقاله علمي پژوهشي :........... تا شش ماه
*مقاله ISI: ......................... تا يك سال*مقاله علمي-ترويجي
*مقاله علمي- پژوهشي
*مقاله علمي-مروري Review article
*مقاله يادداشت فني Technical note
*
*ساير (گزارشي، توصيفي، تحليلي، انتقادي)
*مقالات فارسي:
*پايگاه SID: حاوي چكيده و متن بسياري از مقالات
*پايگاه Magiran: حاوي چكيده و متن بسياري از مقالات
*پايگاه IranDoc: حاوي چكيده مقالات و ساير منابع پژوهشي
*پايگاه Civilica: حاوي چكيده و متن بسياري از مقالات
* و ...
مقالات انگليسي :
*پايگاه Scirus
*پايگاه Science direct
*و ...*آموزش مهارت درايجاد پيوندهاي لازم بين اطلاعات برگرفته از منابع اطلاعاتي برگزيده و دانسته هاي قبلي خود، بخشي از مهارتهايي کلي تر است که تحت عنوان سواد اطلاعاتي مطرح مي باشد و تبيين تمام وجوه آن خود موضوع کارگاهي مستقل است.
*در اينجا فقط به ذکر تعريفي از سواد اطلاعاتي و ارتباط آن با مهارتهاي نگارش و چاپ مقاله هاي علمي اکتفا مي شود.
*قاسمي (155 :1383) در تعريف سواد اطلاعاتي آن را توانايي شناسايي نياز اطلاعاتي، جستن منابع به منظور تامين آن نيازها، و سپس تحليل، ترکيب، ارزيابي، و انتقال دانش کسب شده معرفي مي کند. عنوان
نام و مشخصات نویسندگان
چکیده (خلاصه)
مقدمه (زمینه)
روش بررسی( مواد و روشها، روش مطالعه، روش کار)
یافته ها (نتایج)
بحث
نتیجه گیری نهایی
قدردانی و سپاس (تشکر و قدردانی)
منابع