آموزش درس به درس زبان ترکی آذربایجانی ( + فایل pdf، فایل صوتی) - ترم اول (درس 1 تا 10)

آموزش درس به درس زبان ترکی آذربایجانی ( + فایل pdf، فایل صوتی) - ترم اول (درس 1 تا 10)

مجموعه جامع آموزش ترکی آذربایجانی با تدریس استاد مجید عزمی به صورت متنی-تصویری-صوتی تهیه شده است. به طوری که هر درس، در فایل پاورپوینت تهیه  و pdf شده است. همچنین، هر درس، دارای فایل صوتی نیز هست که در این فایل صوتی، درس به صورت مفصل و جزءبه‌جزء شرح داده شده است (هر اسلاید پاورپوینت به طور مفصل شرح داده می شود.)

در این مجموعه تصاویر متعدد و واضحی برای یادگیری بهتر به فایل pdf اضافه شده است.

فایل صوتی درس ها، به زبان فارسی و ترکی آذربایجانی است. به‌طوری‌که کلمات و متن درس‌ها که به زبان ترکی آذربایجانی است خوانده می‌شود و توضیحات، معانی و ترجمه‌ها به زبان فارسی ارائه می‌شود.

با گوش کردن دقیق به فایل های صوتی، تلفظ‌ها و معنی‌ها را به خوبی یاد خواهد گرفت (هم زمان که فایل صوتی را گوش می‌کنید، به فایل متنی درس مربوطه نیز نگاه کنید و بخوانید و تکرار کنید). همه مکالمه‌ها و متن‌ها در فایل های صوتی خوانده شده است.

با نوشتن تمرینات در دفترتان، املای کلمات را به خوبی یاد خواهید گرفت.

با تکرار جمله‌های به کار رفته در این درس‌ها خواهید توانست در مدتی کوتاه مکالمه ترکی آذربایجانی را یاد بگیرید.

 

این مجموعه برای افراد زیر مفید است:

- داوطلبان تحصیل، کار یا زندگی در جمهوری آذربایجان

- علاقه‌مندان به یادگیری ترکی آذربایجانی

- و کلیه کسانی که می‌خواهند با صرف کم‌ترین وقت و هزینه و بدون شرکت در کلاس های حضوری، ترکی آذربایجانی را به صورت کامل و جامع یاد بگیرند و بتوانند به این زبان شیرین صحبت و مکالمه کنند، بخوانند و بنویسند...

 

نکته مهم: چهار درس اول این مجموعه درس ها رایگان است. می‌توانید قبل از مجموعه آموزس ترکی آذربایجانی، فایل چهار درس اول را از اینجا دانلود کنید.

 

درس اول: آموزش الفبای ترکی آذربایجانی

در این درس، الفبای زبان ترکی آذربایجانی را یاد خواهید گرفت. یادگیری الفبای لاتین ترکی آذربایجانی بسیار ساده است؛ زیرا، ترکی آذربایجانی، دارای الفبایی بسیار ساده و احت است و همان‌گونه که نوشته می شود، خوانده می شود و همانطور که خوانده می‌شود، نوشته می‌شود. هر حرف از الفبای ترکی آذربایجانی، تنها یک صدا (یک تلفظ) دارد.

فایل متنی (pdf) این درس حاوی مثال هایی از کلمات مختلف برای یادگیری هر حرف از الفبای ترکی آذربایجانی است. هم‌چنین، برای ماندگار کردن یادگیری معنی لغات، در اسلایدها تصاویر گویا و واضحی برای هر کلمه اضافه شده است. در پایان این درس، چند جمله ساده و کوتاه وجود دارد که در این جملات، همه 32 حرف الفبای ترکی آذربایجانی مورد استفاده قرار گرفته است.

با گوش کردن به فایل صوتی این درس، تلفظ حروف الفبا، کلمات و جمله های به کار برده شده در فایل متنی را فرا خواهید گرفت.

 

درس دوم: آموزش حروف صدادار ترکی آذربایجانی

نه حرف از سی و دو حرف ترکی آذربایجانی صدادار هستند. همان‌طور که می‌بینید، در مقایسه با اکثر زبان ها، تعداد حروف صدادار ترکی آذربایجانی نسبتاَ زیاد است (مثلا، در زبان فارسی، شش حرف صدادار وجود دارد). همچنین، برخی از حروف صدادار ترکی آذربایجانی در بسیاری از زبان ها، از جمله زبان فارسی وجود ندارد و لازم است تا با گوش کردن چندباره به فایل صوتی این درس و تکرار آن، تلفظ صحیح این حروف را یاد بگیرید. از سوی دیگر، ترتیب آمدن حروف صدادار در زبان ترکی آذربایجانی از قاعده خاصی پیروی می‌کند که در این درس مفصلا به این مسأله پرداخته شده و تمرین‌هایی برای یادگیری این مبحث ارائه شده است.

 

درس سوم: زمان حال (صرف فعل «بودن» در زمان حال)

اگر بخواهیم جمله "من نقاش، پزشک، معلم یا... هستم." را به ترکی آذربایجانی بگوییم، چگونه باید بگوییم؟ در این درس یاد خواهیم گرفت. علاوه بر این، حالت منفی و سؤالی این جملات را یاد گرفته و تمرین خواهیم کرد.

 

درس چهارم: زمان حال (صرف سایر فعل ها در زمان حال)

در این درس صرف سایر فعل ها را در زمان حال یاد خواهیم گرفت. علاوه بر این، در این درس، سلام و احوال پرسی، پرسیدن نام و نام خانوادگی و جواب دادن به این سؤال، آشنایی، معرفی خود به زبان ترکی آذربایجانی را یاد خواهیم گرفت. در این درس، متن‌ها، مکالمه‌ها، تمرین‌ها، مثال‌ها، نمونه‌ها و سؤال‌های مختلفی برای درک و یادگیری بهتر و عمیق تر موضوعات ارائه شده است.

 

درس پنجم: تکرار و جواب ها

درس پنجم از مجموعه درس های آموزش ترکی آذربایجانی به تکرار و مرور و پاسخ تمرینات و سؤال‌های درس‌های پیشین (درس اول تا چهارم) اختصاص یافته است تا شما بتوانید هم یک بار دیگر و با بیانی دیگر مطالب درس قبل را مرور کنید و هم بتوانید، جوابهای خود به تمرینهای درس‌های قبل را با جواب های ارائه شده مقایسه کنید.

 

درس ششم: حالت مالکیت و نسبیت

اگر بخواهیم به ترکی آذربایجانی بگوییم: «کتاب من»، چه باید بگوییم؟ در این درس با حالت مالکیت و نسبت آشنا خواهیم شد. هم‌چنین، در این درس، دو صدای مختلف حرف k را یاد خواهیم گرفت. علاوه بر این، قاعده نرم شدن حرف های k و  q را فرا خواهیم گرفت. این درس، حاوی مکالمه، تمرین‌ها و سؤالات متعددی برای یادگیری بهتر این موضوع است.

 

درس هفتم: برخی از حالات اسم در جمله

حروف اضافه‌ای مانند «به»، «در» و... که در زبان فارسی به صورت جدا و قبل از اسم می‌آیند، در زبان ترکی آذربایجانی، به صورت پسوند، به آخر اسم اضافه می‌شوند که در درس هفتم در این باره بحث شده است. همچنین، در این درس، متن‌ها، تمرین‌ها و سؤالات متعددی وجود دارد. علاوه‌براین، در فایل صوتی این درس، املا نیز گفته شده است. زبان‌آموز این املاء را می نویسد و با جواب ارائه شده در درس دهم مقایسه می‌کند.

 

درس هشتم: اعداد، فصول، ماه‌ها، روزهای هفته و حالت واسطه

خواندن اعداد و خواندن ساعت، نام فصل‌ها و ماه‌های سال و روزهای هفته در ترکی آذربایجانی و حالت واسطه اسم به علاوه تمرینها و سؤالات متعدد جهت یادگیری کامل و جامع

 

درس نهم: حالت مفعولی و علامت مفعول در زبان ترکی آذربایجانی

همان‌طورکه می دانید، علامت مفعول در زبان فارسی «را» است. در زبان ترکی آذربایجانی نیز حالت مفعول علامتی دارد که در این درس مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. همچنین، در این درس مکالمه، مثال‌های نمونه، تمرین‌ها و سؤال‌های متعددی برای یادگیری کامل درس ارائه شده است.

 

درس دهم: تکرار و جواب ها

در درس دهم از مجموعه درس های آموزش ترکی آذربایجانی، جواب تمرین های درس ششم تا دهم ارائه شده است که در واقع این درس مروری بر درس‌های پیشین به خصوص درس های ششم تا نهم نیز می‌باشد. وقتی توضیحات مطالب قبل را یک بار دیگر، با جمله ها و عبارات دیگر می‌شنوید، آنها را بهتر به خاطر خواهید سپرد و عمیق‌تر یاد خواهید گرفت و دیرتر فراموش خواهید کرد.


دریافت فایل
آموزش درس به درس زبان ترکی آذربایجانی ( + فایل pdf، فایل صوتی) - ترم اول (درس 1 تا 10)
آموزش ترکی آذری, آموزش آذری, آذری pdf, آذری صوتی, آموزش ضوتی ترکی آذری

عمومی و آزاد


دانلود فایل| |

تحقیق مديريت آموزشي

سایر گرایش های مدیریت

ترکیب هیات امنای سازمان

سایر رشته های فنی مهندسی

کاتالوگ دستگاه گنج یاب Fs thermoscan،کاتالوگ دستگاه گنج یاب اف اس ترمو اسکن

کاتالوگ انگلیسی دستگاه های گنج یاب،طلایاب،فلزیاب،معدن یاب

فایل ترمیم سریال و بیس باند A3300

برنامه نویسی ، سورس ، پروژه

عدالت ترمیمی

سایر رشته های فنی مهندسی

عنوان طرح پرورش شترمرغ

سایر رشته های فنی مهندسی