پاورپوینت آماده; مدیریت کیفیت فراگیر TQM 29 اسلاید

پاورپوینت آماده; مدیریت کیفیت فراگیر TQM 29 اسلاید

مطالب اسلایدهای ابتدایی این پاورپوینت به شرح زیر است

 


تعداد اسلاید : 29 اسلاید

TQM مدیریت کیفیت فراگیر تعریف با سه کلمه زیر سر و کار داریم : TQM در تجزیه لغت
فراگیر: نشان دهنده همه گیر بودن آن است
کیفیت: درجه تطابق کالای تولید شده یا خدمت ارایه شده با نیاز مشتری بیان می کند
مدیریت: فن –هنر- یا روش اداره کردن –کنترل کردن و...
است . هدف فراهم آوردن محصول با کیفیت برای مشتریان است که انجام این کار افزایش بهره وری و کاهش هزینه را در بر دارد
با کیفیت بالاتر محصول و قیمت کمتر آن موقعیت رقابتی در بازار بهبود می یابد تاریخچه در سال 1924 شوهارت از شرکت آزمایشگاههای تلفن بل یک نمودارآماری برای کیفیت متغیرها ی محصولات ارایه شد. از این نمودار به عنوان نقطه شروعی برای کنترل SQC کیفیت آماری
نام برده میشود . در سال 1950 ادوارد دمینگ چند دوره سمینار در مورد روشهای آماری برای مهندسان زاپنی ارایه داد. زاپنی ها با استفاده از این مفاهیم استانداردهایی را برای کیفیت وضع کردند به هر حال رنسانس کیفیت در مورد محصولات آمریکایی در حال منتشر شدTQM اجرا بود در میانه دهه 1980 مفهوم اصول هشت گانه مديريت كيفيت اصل 1- تمركز بر مشتري
اصل 2- رهبري
اصل 3- مشاركت كاركنان
اصل 4- رويكرد فرايندگرا
اصل 5- رويكرد سيستمي
اصل 6- بهبود مستمر
اصل 7- تصميم گيري بر مبناي اطلاعات واقعي
اصل 8- روابط با تامين كنندگان براساس منافع دوجانبه

1- رهبری نقش مدیر ارشد
کیفیت امری همگانی است و برای اجرای آن همگان مسوول هستند به ویزه مدیر ارشد ومدیر ارشد اجرایی
شورای کیفیت
برای اینکه بتوان کیفیت را به صورت فرهنگ در آوردنیاز به انجمنی داریم که رهبری وهدایت رابر عهده گیردشورای کیفیت به منزله موتور محرک خواهد بود بیانیه های کیفیت بیانیه بینش سازمان
منظور آن است که در طول 5 یا 10 سال آینده می خواهیم سازمان چگونه به نظر آید
بیانیه ماموریت سازمان
ما که هستیم؟ مشتریان ما که هستند؟ ماچه کاری انجام میدهیم؟ 2- تمرکز بر مشتری درک مشتریان از مفهوم کیفیت
جامعه کنترل کیفیت آمریکا بر روی مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر مشتریان در انتخاب کالا تحقیق کرده وآن را بدست آورده است:
1-عملکرد کالا 2- ویژ گیهای کالا
3-خدمات مربوط به کالا
4-ضمانت کالا
5-قیمت کالا
6-اعتبار موسسه تولید کننده کالاا عملکرد کالا در دسترس بودن کالا
قابلیت اطمینان کالا
قابلیت نگهداری کالا

وی ژگیهای کالا به طور معمول خصوصیات یک کالا و یا خدمات به ساختار و فن آوری و یا به مسایل اخلاقی و روانشناختی آن بر میگردد خدمات مربوط به کالا تاکید هر چه بیشتر بر خدمت دهی به مشتریان از مهم ترین ابزارهایی است که می تواند جایگاه سازمان را در نگاه مشتری بهبود بخشد ضمانت کالا گارانتی یا ضمانت کالا ب

دریافت فایل
پاورپوینت آماده;  مدیریت کیفیت فراگیر TQM 29 اسلاید
مدیریت کیفیت فراگیر TQM 29 اسلاید

کتاب ، جزوه


دانلود فایل| |