تحلیل محتوای بخش اسیدها وبازها کتاب شیمی پیش دانشگاهی بر اساس روش ویلیام رومی

تحلیل محتوای بخش اسیدها وبازها کتاب شیمی پیش دانشگاهی بر اساس روش ویلیام رومی

تحلیل محتوای بخش اسیدها وبازها کتاب شیمی پیش دانشگاهی  بر اساس روش ویلیام رومی

 

 مخصوص مهارت آموزان ماده 28  مشغول تحصیل در پودمان اول و دوم ، دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان

 

مشخصات فایل:

 

فرمت : word, pdf       تعداد فایل: 2      تعداد صفحات: 49 صفحه   عنوان درس : تحلیل محتوا

 

توجه:

این بسته حاوی دو فایل  یکی با فرمت word و دیگری با فرمت pdf  می باشد. این فایل ها توسط یکی از مهارت آموزان  برتر ماده 28 در دوره مهارت آموزی دانشگاه فرهنگیان، برای درس تحلیل محتوا  تهیه شده است. قابل ذکر است که این مهارت آموز در این درس نمره 20 را دریافت کرده است. لذا این پروژه تحلیل محتوا می تواند به شما عزیزان  در کسب نمره عالی در این درس کمک فراوانی  نماید.

 

در مقدمه ی این گزارش آمده است :

مقدمه

ويليام رومي يكي از صاحب نظران تعليم و تربيت كتاب خود را بنام (( تكنيك هاي پژوهشي در آموزش علوم )) را در سال 1986 ارائه كرد. روش او چنانكه خود او معتقد است، يك روش تحليل كمي است. كه به توصيف عيني و منظم محتواي آشكار مطالب درسي و آزمايشگاهي مي پردازد.

مراحل اصلي تحليل محتوا عبارتند از: تعيين هدف، نمونه گيري، رمز گذاري و مقوله بندي طبقه بندي مقوله ها، ارزيابي عيني طبقه ها.

درباره هدف روش تحليل محتواي ويليام رومي مي توان گفت كه هدف آن بررسي اين موضوع است كه آيا كتاب و يا محتواي مورد نظر، دانش آموزان را به طور فعال با آموزش يادگيري درگير مي نمايد؟ به عبارت ديگر هدف اين است كه بسنجيم آيا كتاب به شيوه فعالي ارائه و تدوين و تنظيم شده است يا خير؟

درباره نمونه گيري نيز همانند ساير روش هاي ديگر پژوهش، اگر جامعه آماري وسيع باشد مي توان دست به نمونه گيري زد و چنانچه جامعه آماري مورد نظر وسعت چنداني نداشته باشد، مي توان از تمام جامعه به عنوان نمونه استفاده كرد .

در مرحله سوم محتوا كد گذاري و مقوله بندي مي شود كه ويليام رومي براي تحليل محتواي كتابهاي درسي ابتدا محتوا را به سه قسمت متن كتاب درسي، تصاوير، سوالات تقسيم مي كند و سپس براي هر قسمت مقوله هايي را تعريف مي كند.

درباره قسمت اول، يعني متن كتاب درسي، ده مقوله تعريف مي كند. در ارتباط با قسمت دوم يعني تصاوير چهارمقوله، و در مورد قسمت سوم سوالات چهار مقوله كد گذاري مي شود. مهم ترين اصل در مقوله بندي اين است كه تحليل گر از يك سو بايستي متغيرهايي را كه با آن سر و كار دارد به وضوح تعريف نمايد و از سوي ديگر بايد شاخص هايي كه اطلاعات محتوا بر اساس آن در مقوله قرار  مي گيرند تعريف كند به عبارت ديگر مقوله ها بايستي منعكس كننده هدف پژوهش باشند........................

 

 


دریافت فایل
تحلیل محتوای بخش اسیدها وبازها کتاب شیمی پیش دانشگاهی  بر اساس روش ویلیام رومی
تحلیل محتوای بخش اسیدها وبازها , تحلیل محتوای شیمی پیش دانشگاهی بر اساس روش ویلیام رومی , مراحل اصلی تحلیل محتوا , تحلیل محتوای کتابهای درسی

عمومی و آزاد


دانلود فایل| |

متابولیسم اسیدهای آمینه

سایر رشته های فنی مهندسی

خواص اسیدها

سایر رشته های فنی مهندسی

اسیدها و خواص آنها

سایر رشته های فنی مهندسی

سایت خبری پیشرفته php

طراحی وب و برنامه نویسی وب

21 روش کسب درآمد

کسب و کار اینترنتی

دریاچه ارومیه و مرگ آن

سایر رشته های فنی مهندسی

EMG الکترومیوگرافی

سایر رشته های فنی مهندسی