تحقیق بررسی انتقادی نگرش های دیگری ستیزانه در درسنامه های فارسی دانشگاهی

تحقیق بررسی انتقادی نگرش های دیگری ستیزانه در درسنامه های فارسی دانشگاهی

تحقیق-بررسی-انتقادی-نگرش-های-دیگری-ستیزانه-در-درسنامه-های-فارسی-دانشگاهی

دانلود تحقیق با موضوع بررسی انتقادی نگرش های دیگری ستیزانه در درسنامه های فارسی دانشگاهی،
در قالب word و در 17 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

چکیده
مقدمه
شاهنامه کتاب اخگرها و خاکسترها و صوفیه در محکمۀ وجدان، نمونۀ دو متن دیگری ستیز
روان شناسی پژوهش
ساخت شکنی
تحلیل گفتمان انتقادی
نظریه پسااستعماری
سخن قرآن
نمونه هایی از انتقاد دبیران و صاحب نظران به درس در امواج سند کتاب ادبیات فارسی
مقایسۀ شعر «ای ایران» از حسین گل گلاب با در امواج سند از مهدی حمیدی
نتیجه گیری


بخشی از متن تحقیق:

در این مقاله نگرش های دیگری­ ستیزانه را در کتاب های درسی فارسی عمومی دانشگاهی با بررسی درس هایی از کتاب درسی دانشگاهی  قند پارسی با رویکرد ساخت­ شکنی، تحلیل محتوای انتقادی و نظریۀ پسااستعماری به طور تحلیلی بررسی کرده­ ایم.

هدف ما در این مقاله نشان­ دادن این موضوع بسیار مهم است که عدم نظارت دقیق مسئولان فرهنگی کشور، که متولیان چاپ و نشر کتابهای درسی دانشگاهی هستند، نسبت به درس هایی که محتوای نژادپرستانه و دیگری­ ستیز دارند، آسیب جدّی و مهمّ را به ذهنیّت مخاطبان جوان دانشگاهی و اتحاد ملی و انسجام اسلامی کشور کثیرالاقوام مثل ایران می ­تواند وارد کند.

نتیجۀ تحقیق نشان می­ دهد که گفتمان باستان­گرای آریایی ­پرست مبتنی بر ایدئولوژی ضدترک و ضدعرب در ایران، اساساً گفتمانی وارداتی از غرب و دارای وجه ه­ای استعماری، نژادپرستانه، ضد ایرانی و ضداسلامی است. این گفتمان با رواج اسلام ­ستیزی، عرب­ ستیزی و ترک ­ستیزی در پوشش وطن ­پرستی و در قالب متون تاریخی و ادبی قصد نابودکردن اتحاد ملی و انسجام اسلامی بین اقوام متعدد ایران را دارد. از این رو باید از ترویج این گفتمان، به­ویژه در کتاب های درسی دانشگاهی به شدّت اجتناب کرد ...
دانلود فایل

تحقیق بررسی انتقادی نگرش های دیگری ستیزانه در درسنامه های فارسی دانشگاهی
نگرشهای دیگری ستیزانه,بررسی انتقادی نگرش های دیگری ستیزانه در درسنامه های فارسی دانشگاهی,بررسی نگرش های دیگری ستیزانه در درسنامه های فارسی دانشگاهی,بررسی نگرش های دیگری ستیزانه,تحقیق بررسی نگرش های دیگری ستیزانه

ادبیات


دانلود فایل| |