تحقیق شويد گياهي يكساله يا دوساله

تحقیق شويد گياهي يكساله يا دوساله

تحقیق-شويد-گياهي-يكساله-يا-دوساله

دانلود تحقیق با موضوع شويد گياهي يكساله يا دوساله،
در قالب word و در 8 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
شويد گياهي است يكساله يا دوساله كه گاهي ارتفاع آن به يك متر نيز ميرسد . ريشه آن راست و مخروطي شكل و سفيد است . اين گياه در اكثر نقاط دنا منجمله قسمتهاي جنوب اروپا ،‌مصر ،‌آمريكا و چين پرورش داده مي شود . 
ميوه شويد بيضوي ،‌مسطح وب طول 4 ميليمتر و عرض 3 ميليمتر است . رنگ آن قهوه اي روشن و در سطح آن برجستگيهايي برنگ زرد و در كناره هاي آن لبه بال مانندي به رنگ زرد روشن ديده مي شود . 
تركيبات شيميايي:
تخم شويد داراي 3درصد روغن مي باشد . 
امروزه کمتر کسی‌ست که با خواص شوید آشنایی نداشته باشد اما بسیاری از افراد، از خواص و فواید محدودی از این گیاه اعجاب‌انگیز اطلاع دارند. اگر به غذای شب عیدتان توجه کرده باشید، می‌بینید که شوید در سفره‌ شب عید شما جایگاه ویژه‌ای دارد. شوید علاوه‌بر طعم بی‌نظیرش، می‌تواند برای هزار و یک مشکل، راه‌گشا باشد. بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند که اگر می‌خواهید سیستم ایمنی کارآمدی داشته باشید، فواید شوید را از یاد نبرید.
شوید یکی از گیاهانی‌ست که از زمان باستان وجود داشته و در کشورهای مختلفی به‌عنوان یک افزودنی یا یک روش درمانی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. بسیاری از پزشکان طب سنتی خواص شوید را به ویتامین‌ها و عناصر مفید آن نسبت می‌دهند و معتقدند شوید می‌تواند سپر بلای شما در برابر بیماری‌های مختلف باشد. احتمالا به این فکر می‌کنید که همین امروز برای خرید شوید اقدام کنید اما بهتر است ابتدا با خواص بیشتری از این گیاه رازآلود آشنا شوید.
خواص شوید در مبارزه با سرطان را جدی بگیرید
امروزه سرطان‌ها عامل بسیاری از مرگ‌ومیرها هستند. از این رو محققان و پزشکان همیشه به‌دنبال راهی برای مبارزه با این بیماری بی‌رحم هستند. در این میان طب سنتی هم نهایت تلاش خود را برای مبارزه با سرطان کرده است. شوید دارای سه نوع مونوترپن است که اصلی‌ترین عوامل مبارزه با سرطان هستند. از این رو فواید شوید می‌توانند به‌خوبی از ابتلا به انواع سرطان‌ها جلوگیری کنند.
با خواص شوید به جنگ افسردگی بروید
اگر شما هم افسردگی را تجربه کرده باشید، می‌دانید که بهتر است هر چه سریع‌تر راهی برای بهبود و درمان آن پیدا کنید. روش‌های بهبود افسردگی بسیار گسترده و متفاوتند. از خواص شوید می‌توان به خاصیت ضدافسردگی آن اشاره کرد. این خاصیت شوید به شما کمک می‌کند تا بدون مصرف داروها و عوارض دیگر، افسردگی خود را بهبود بخشید. مواد و عناصر موجود در شوید به شما کمک می‌کنند تا بتوانید آرامش بیشتری داشته باشید و از اضطراب‌ها رها شوید.
سلامت استخوان‌ها در گرو فواید شوید است
فواید شوید برای سلامت استخوان‌ها معجزه می‌کند. آن‌قدر که اگر مصرف صحیح و مداوم شوید را در برنامه‌ غذایی خود قرار دهید، می‌توان گفت که هیچ‌گاه استخوان‌های شما آسیب نمی‌بینند. احتمالا با خود بگویید ابوالقاسم فردوسی هم برای تعریف از چیزی، تا این حد مبالغه نداشته است؛ اما باید بگوییم که شوید به‌حق لایق این مبالغه است! این گیاه خوش‌طعم، کلسیم زیادی دارد و چه چیز بهتر از کلسیم برای تقویت و استحکام استخوان‌ها؟
دانلود فایل

تحقیق شويد گياهي يكساله يا دوساله
شويد گياهي يكساله يا دوساله, دانلود تحقیق شويد گياهي يكساله يا دوساله, تحقیق در مورد شويد گياهي يكساله يا دوساله, تحقیق شويد گياهي يكساله يا دوساله, تحقیق درباره شويد گياهي يكساله يا دوساله, تحقیق راجع به شويد گياهي يكساله يا دوساله, تحقیق آماده شويد,,,

صنایع غذایی


دانلود فایل| |