دانلود پرسشنامه مقیاس ارزیابی تعلل ورزی تحصیلی تاکمن (TPS)،
در قالب word و در 3 صفحه، قابل ویرایش.
تعداد سوالات پرسشنامه : 16
قسمتی از توضیحات این پرسشنامه :
پایایی و روایی : تاکمن و سکستون (1998) ضریب پایایی برای آن را 86/0 محاسبه نمودهاند. پایایی درونی محاسبه شده برای این پرسش نامه در تحقیقات مختلف انجام یافته در کشورمان، در حدود 90/0 گزارش شده و مصطفوی (1389)، ضریب پایایی 86/0 را در پایان نامه خود گزارش نموده است. در این پژوهش روایی سازه ابزار با روش تحلیل عامل تأییدی نیز مورد بررسی قرار گرفت و شاخص برازندگی مقایسه ای (CFI) و مجذور میانگین مربعات خطای تقریب (RMSEA) برای پرسشنامه بر روي 100 دانش آموز محاسبه شد. (CFI) محاسبه شده برای مدلهای خوب بین 9/0 تا 95/0 بوده و هرچه این مقدار به 1 نزدیکتر باشد نشان از برازش بهتر مدل دارد. همچنین (RMSEA) برای مدلهای خوب کمتر از 05/0، برای مدلهای متوسط بین 05/0 تا 08/0 و برای مدلهای ضعیف بالاتر از 1/0 است (مک کالوم و آستین ، 2000؛ کلاین ، 2005؛ براون و کودک ، 1993؛ به نقل از بخشی، آجیل¬چی و دائمی، 1388). در مدل نهایی با حذف 11 گویه از گویه های پرسشنامه، شاخصهای 95/0 =CFI و 05/0 =RMSEA به دست آمد که برازندگی کامل مدل را نشان میدهد. نتایج تحلیلهای بدست آمده نشان داد ضریب آلفای کرونباخ برای این مقیاس، (65/0) میباشد. این ضریب نشانگر پایایی درونی سؤالات مقیاس میباشد.
تعدادی از سوالات این پرسشنامه :
1 معمولاً کارهایم را به تأخیر میاندازم، حتی وقتی که خیلی مهم هم باشد.
2 برای انجام کارهایی که دوست ندارم خیلی دیر دست به کار میشوم.
3 تصمیم گیریهای مهم را به تأخیر میاندازم.
4 عادتهای کاری نامناسبی دارم که باید اصلاح کنم ولی همچنان اصلاح آن را به تعویق میاندازم.