در قالب ppt و در 111 اسلاید، قابل ویرایش.
تعریف فروش
فروش یکی از
عوامل زیرمجموعه بازاریابی است، به عبارتی فروش انتهائی ترین عملیات
بازاریابی دریک معامله است ولی در عین حال شروع یک رابطه بلندمدت با
مشتریان است. در شکلگیری این رابطه بلندمدت، به نحویکه منجر به پیوند دائمی
با مشتریان بشود مهندسی تمامی عملیات (اعم از موفق وناموفق) ضروری است .
فروش شخصی
یکی از ابزارهای بازاریابی و سیاستهای ترفیعی و تشویقی، فروش شخصی است.
فروش یک ارتباط دوطرفه است.
یک راه، ارتباط شخصی بین نماینده شرکت و مشتری بالقوه و ارتباط دوم، برگشت مشتری به شرکت است.
وظیفه فروشنده این است که باید با فهم و شناخت نیاز مشتری، آن نیاز را با محصول شرکت تطبیق دهد و سپس
مشتری را برای خرید ترغیب کند
فرآیند فروش
جستجوگری یا مشتری یابی
مرحله قبل از نزدیکی یا تماس با مشتری
مرحله تماس با مشتری
نمایش
حل مشکل
برطرف کردن اعتراضات
بستن قرارداد
پیگیریهای پس از فروش