تحقیق دلیل و انگیزه نقاشان برای استفاده از گل و مرغ در آثارشان

تحقیق دلیل و انگیزه نقاشان برای استفاده از گل و مرغ در آثارشان

تحقیق-دلیل-و-انگیزه-نقاشان-برای-استفاده-از-گل-و-مرغ-در-آثارشاندانلود تحقیق با موضوع  دلیل و انگیزه نقاشان برای استفاده از گل و مرغ در آثارشان،
در قالب Word و در 58 صفحه قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق :

فهرست

1. دلایل انتخاب آثار گل و مرغ
2. انگیزه و نقاشان شیوه گل و مرغ
3. جلوه های نمادین
4. پیشینه ی پرنده و مرغ در هنر ایران
5. ویژگی های آثار گل و مرغ
6. رنگ مهر ( گل سرخ )
7. سوسن آسمانی ( گل زنبق )
8. معنا و ریشه یابی واژه گل
9. معنا و ریشه یابی واژه مرغ
10. تاریخ پیدایی گل و مرغ در نگارگری ایران
11. سیمرغ
12. رمز گل
13. رمز کوتاهی عمر گل
14. رمز مرغ
15. رمز عنقا
16. ققنوس
17. بلبل
18. هدهد – هما
19. باغ بهشت و گل و بوته
20. جلوه های داستان سیمرغ در فرهنگ ایران
21. جلوه های آرایشی و نمادین پرنده و مرغ مکتب بغداد
22. (سخن پایانی ) ( نتیجه گیری )
23. منابع و مأخذ

در میان شاخه های گوناگون نقاشی ایرانی گل مرغ به دلایل زیر انتخاب شده است:
1 – با آنکه بسیار از آن نام برده می شود، به صورت جدی به آن پرداخته شده است .
2 – موضوع این آثار در نگاه اول ساده ، و فهم آن آسان به نظر می رسد.
3 – بار ادبی نام آنها ، این آثار در میان شعر و نقاشی ایران قرار داده است. بنابراین احتمال وجود مفهوم هایی مشترک بین این دو هنر حس می شود.
4 – در هنر نقاشی ، گل و مرغ موضوع بین المللی است ، به دلیل آنکه هر فرهنگی به شیوه ی ویژه ای به آن پرداخته است اگر چه به سبک یا مکتبی از هنر نقاشی در آن فرهنگ تبدیل نشده است .
5 – در طول دو قرن و نیم بسیاری از نقاشان سرشناس یا گمنام ایرانی به نقاشی آن پرداخته اند.
6 – از مضمون آن ، نقشمایه های تزیینی ساخته اند که قرن هاست همه جا حضور دارد .
7 – بر خلاف روال آثار شناخته شده نقاشی ایرانی در این آثار به روایت یا گزارشی اشاره شده نشده و در آنها به گونه ای روشن تنها به موضوع انتخاب شده برای نقاشی پرداخته شده است .
8 – عوامل فرمایشی جای خود را به شکلهای انتخابی نقاشی داده اند و بیان کننده عواطف فردی او هستند .

انگیزه ی نقاشان شیوه گل و مرغ
1 – تجسم وضعیت عاطفی انسانی بودند، ولی به نمایش خود او اشاره نمی کردند. به دلیل آنکه جدا از منع مذهبی در یک اثر نقاشی بیشتر از یک وضعیت و حالت انسانی تصویر کردن نبود. و این خود در تأویل ورود به دنیای پیچیده مفومهای عرفانی را می بست .
2 – موضوع آن بدون دستور و سلیقه کارفرما بود.
3 – فضای تصویری و تأثیری آن آشنا بود و با ادبیات و شعرهای عرفانی رابطه داشت .
4 – نقاشی آن ساده بود به جز نقاش به فردی برای طراح و اجرای کار احتیاج نداشت .
5 – تناسب آنچه تصویر می شد و رابطه آن با اندازه های اثر ( ورق کتاب ) چنان غیر طبیعی نبود که دوباره مینیاتور نامیده شود ( 45 × 60 )
6 – با رنگهای ساده و مواد دست ساز نقاش در هر موقعیتی امکان نقاشی آن بود.
7 - چون هدفهای ویژه ای را دنبال می کرد ، برای هر گروه و طبقه ی آشنا و دارای معنایی پذیرفتنی بود و محبوبیت همگانی می یافت .
8 – با آنکه به شیوه زمان خود نقاشی شده بود ، در این گونه آثار میان سلیقه و اکثریت مردم (شیوه مینیاتور) و نقاش جدایی حس نمی شد .
9 – شیوه نقاشی و مواد به کار رفته در آن یادآور دستاوردهای استادان نقاشی ایرانی در برابر نقاشی تازه از راه رسیده اروپایی بود .
10 – شکل و نام آن ژرف ترین و ریشته دارترین نمادهای با هویت اقوام کهن ایرانی را در ذهن بیننده زنده می کرد با این امید که شاید ویژگیهای از یاد رفته آنها نیز دوباره زنده شوند ...

تـوضـیـحــاتِ فـایــل :

- این فایل با فرمت word در اختیار شما قرار خواهد گرفت
- تعداد صفحات : 58
- قابل ارائه و مناسب بعنوان تحقیق کلاسی
دانلود فایل

تحقیق دلیل و انگیزه نقاشان برای استفاده از گل و مرغ در آثارشان
دانلود تحقیق آثار گل و مرغ, پاورپوینت آثار گل و مرغ, تحقیق در موردآثار گل و مرغ, مقاله آثار گل و مرغ, دانلود پاورپوینت آثار گل و مرغ, آثار گل و مرغpdf , پروژه آثار گل و مرغ, تحقیق درباره ی آثار گل و مرغ, تحقیق با موضوع آثار گل و مرغ, تحقیق کلاسی آثا,,,

هنر و گرافیک


دانلود فایل| |