تحقیق تشويق بهتر است يا تنبيه
بخشی از متن اصلی :
براي تربيت بدني معناي مختلفي در نظر گرفته اند كه در كتب و تربيت به چشم ميخورد بعضي ميگويند: تربيت علمي است كه از طريق نسل بالغ درباره ي آنها كه رشد كافي نيافته اند به منظور پرورش جسمي، فكري و اخلاقي شان انجام ميشود تا آنها را براي عضويت در زندگي انساني آماده كند.
عده اي گويند: تربيت عبارت است از يك عمل عمدي و آگاهانه وداراي هدف كه به منظور رشد دادن يا ساختن و دگرگون كردن ونيز شكفتگي استعدادهاي مادر زادي او انجام شود . آنچه در تعريف تربيت لازم و ضروري است كه توجه شود و از خصوصيات و ويژگي هايي است كه تربيت بايد داشته باشد عبارت است از: آگاهانه بودن ، دائمي بودن، داراي هدف و جهت بودن، شكوفا نمودن نيروهاي فطري و استعداد غرائز ( در غير انسان) و كلا پرورش قواي جسمي و روحي و رواني انسان.
هر گاه از طرف فردي آگاه و تربيت يافته استعدادهاي انسان در راستاي مطلوبي شكوفا گشته و از قوه به فعليت در آيد تربيت در انسان صورت گرفته است.
فهرست:
فصل اول
تفاوت معناي تعليم و تربيت
فصل دوم : تشويق
نقش تشويق در تربيت
نوجوانان چگونه بايد تشويق شوند؟
اثرات نامطلوب عادت به تشويق
تشويق در مورد چه كساني اعمال ميشود؟
فصل سوم : تنبيه
اعتقادات برخي از صاحبنظران درباره ي تنبيه
این فایل به همراه چکیده ، فهرست مطالب ، متن اصلی و منابع تحقیق با فرمتword در اختیار شما قرار میگیرد
تعداد صفحات : 22