تحقیق بررسی تاب آوري تحصيلي و هيجاني

تحقیق بررسی تاب آوري تحصيلي و هيجاني

تحقیق-بررسی-تاب-آوري-تحصيلي-و-هيجاني

تحقیق در مورد بررسی تاب آوري تحصيلي و هيجاني،
در قالب ورد و قابل ویرایش:

فهرست مطالب:

فصل اول :مقدمه
1-1-كليات   
1-2- تعريف تاب‌آوری : شاخص‌ها و مدل‌ها   
1-2-1-عوامل خطرزا    
1-2-2-عوامل حفاظتي   
1-2-3-مدل‌های تاب‌آوری   
1-2-3-1-مدل‌های مفهومی تاب‌آوری   
1-2-3-2-مدل گارمزی و همکاران  
1-2-3-3-مدل‌های فرآیندي تاب‌آوری  
1-2-3-3-1-مدل ریچاردسون، نیگز، جنسین و کامپفر(1990)    
1-2-3-3-2- مدل کامپفر   
1-3-ماهیت چند بعدی بودن سازه‌ي تاب‌آوری    
1-4-تاب‌آوري تحصيلي و تاب‌آوري هيجاني   
1-5-فرآيندهاي تنظيمي مدل پژوهش   
1-5-1- هیجان، تنظيم هيجان،  و نظریه های هیجان   
1-5-2- هیجان ، تنظيم  هيجان و سازه‌هاي مشابه   
1-5-3-  مقابله   
1-5-4-مدل‌ها و راهبردهاي مقابله   
1-6-عامل حفاظتي ساختاری فردي:  باور‌هاي انگيزشي و اسنادهاي علّي   
1-7- عامل حفاظتي ساختاری خانوادگي : دلبستگي   
1-8- عامل حفاظتي ساختاری مدرسه: جو تعاملي معلم- دانش‌آموز   
1-9-بيان مسئله و تبيين مدل    
1-10-اهميت و ضرورت پژوهش  

فصل دوم: تحقیقات پیشین  
2-1- تاریخچه مطالعات تاب‌آوری    
2-2-تحقیقات تاب‌آوری    
2-3-تحقيقات پيشين مدرسه    
2-4-تحقيقات مربوط به عوامل فردي و پيامدهاي تحصيلي و هيجاني   
2-5-تحقيقات مربوط به عوامل فردي و باور‌هاي انگيزشي و فرآيند‌هاي مقابله‌اي
 و تنظيمي   
2-6-تحقيقات مربوط به دلبستگي و راهبردهاي مقابله‌اي   
2-7-پيامدهاي رواني و تحصيلي دلبستگي    
2-8-تحقيقات مربوط به فرآيند‌هاي مقابله‌اي و تنظيمي و پيامدهاي آن  
2-9- نتيجه‌گيري از تحقيقات گذشته   
2-10-فرضيه‌هاي مدل-
2-10-1- فرضيه كلي مدل   

فصل سوم: روش پژوهش
3-1- شركت كنندگان پژوهش   
3-2- ابزارهاي پژوهش    
3-2-1- مقياس انگيزشي و درگيري دانش آموزان (SEMS)    
3-2-2- پرسشنامه دلبستگي به والدين و همسالان (IPPA)   
3-2-3-پرسشنامه معلم به عنوان بافت اجتماعي (جو تعاملي معلم- دانش‌آموز)  
3-2-4- مقياس راهبردهاي مقابله‌اي   
3-2-5- پرسشنامه تنظيم شناختي عاطفي(CERQ)   
3-2-6- مقياس تاب‌آوري تحصيلي    
3-2-6- 1- مقياس تاب‌آوري تحصيلي مارتین   
3-2-7- مقياس تاب‌آوري هيجاني  
3-2-7-1- مقياس عاطفه مثبت و عاطفه منفي   
3-2-7-2- پرسشنامه افسردگي كودكان و نوجوانان   
3-2-7-3- مقياس بهزيستي رواني   
3-3- روش تجزيه و تحليل اماري  

فصل چهارم: نتایج
4-1- يافته‌هاي توصيفي   
4-2- نتايج تحليل مسير     
4-2-1- مدل  باورهاي انگيزشي،  راهبردهاي مقابله‌اي و تنظيم شناختي هيجانات،
 و تاب‌آوري تحصيلي   
4-2-2- مدل  باورهاي انگيزشي،  راهبردهاي مقابله‌اي و تنظيم شناختي هيجانات، و تاب‌آوري هيجاني   
4-2-3- مدل دلبستگي به والدين و همسالان، راهبردهاي مقابله‌اي و تنظيم
 شناختي هيجانات، و تاب‌آوري تحصيلي   
4-2-4) مدل دلبستگي به والدين و همسالان، راهبردهاي مقابله‌اي و تنظيم
 شناختي هيجانات، و تاب‌آوري هيجاني   
4-2-5- مدل جو تعاملي، راهبردهاي مقابله‌اي و تنظيم شناختي هيجانات، و
 تاب‌آوري تحصيلي    
4-2-6- مدل جو تعاملي، راهبردهاي مقابله‌اي و تنظيم شناختي هيجانات و تاب‌آوري
هيجاني    
4-2-7- مدل كلي تاب آوري تحصيلي: باورهاي انگيزشي، دلبستگي به والدين و
 همسالان، جو تعاملي، راهبردهاي مقابله‌اي، تنظيم شناختي هيجانات، و تاب آوري
 تحصيلي   
4-2-8- مدل كلي باورهاي انگيزشي، دلبستگي به والدين و همسالان، جو    
4-3- برازش مدل    
4-4- تعيين واسطه‌گري   
4-5- نتایج تحلیل افتراقی   
4-5-1-1- ضرایب افتراقی در تابع چند وجهی تاب آوری تحصیلی   
4-5-1-2- ماتريس ساختاريدر تابع چند وجهی تاب آوری تحصیلی   
4-5-1- 3- میانگین استاندارد شدهدر تابع چند وجهی تاب آوری تحصیلی   
4-5-1-4-ارزیابی صحت طبقه بندی در تابع چند وجهی تاب آوری تحصیلی   
4-5-2- تحلیل افتراقی گروههای تاب آور هیجانی و غیرتاب آور هیجانی   
4-5-2-1- ضرایب افتراقی در تابع چند وجهی تاب آوری هیجانی   
4-5-2-2- ماتريس ساختاريدر تابع چند وجهی تاب آوری هیجانی   
4-5-2- 3- میانگین استاندارد شدهدر تابع چند وجهی تاب آوری هیجانی  
4-5-2-4-ارزیابی صحت طبقه بندی در تابع چند وجهی تاب آوری هیجانی  

فصل پنجم: بحث و نتيجه‌گيري
5-1- مدل باورهاي انگيزشي   
5-1-1- تأثير باورهاي انگيزشي بر تاب‌آوري تحصيلي و هيجاني   
5-1-2- تأثير باورهاي انگيزشي بر راهبردهاي مقابله‌اي و تنظيم شناختي هيجانات  
5-1-3- واسطه‌گري راهبردهاي مقابله‌اي و تنظيم شناختي هيجانات در رابطه
 باورهاي انگيزشي با تاب‌آوري تحصيلي و هيجاني   
5-2- مدل دلبستگي   
5-2-1- تأثير مستقيم دلبستگي بر  تاب‌آوري هيجاني و تحصيلي   
5-2-2- تأثير دلبستگی بر راهبردهای مقابله‌ای و تنظیم شناختی هیجانات     
5-2-3- واسطه‌گري راهبردهاي مقابله‌اي و تنظيم شناختي هيجانات در رابطه
دلبستگی با تاب‌آوري تحصيلي و هيجاني   
5-3-مدل جو تعاملي معلم-دانش‌آموز   
5-3-1- تأثير مستقيم جو تعاملي معلم-دانش‌آموز بر تاب‌آوري تحصيلي و هيجاني   
5-3-2- تأثير جو تعاملي معلم-دانش‌آموز بر راهبردهاي مقابله‌اي و تنظيم شناختي
 هيجانات   
5-3-3- واسطه‌گري راهبردهاي مقابله‌اي و تنظيم شناختي هيجانات در رابطه جو
 تعاملي معلم-دانش‌آموز با تاب‌آوري تحصيلي و هيجاني  
5-4-مدل نهايي: بررسي تأثير همزمان باورهاي انگيزشي، دلبستگي به والدين و
 همسالان، و جو تعاملي معلم-دانش‌آموز   
5-4-1- تأثير باورهاي انگيزشي، دلبستگي به والدين و همسالان، و جو تعاملي معلم-
دانش‌آموز بر تاب‌آوري تحصيلي و هيجاني  
5-4-2- تأثير همزمان باورهاي انگيزشي، دلبستگي به والدين و همسالان، و جو
تعاملي معلم-دانش‌آموز بر راهبردهاي مقابله‌اي و تنظيم شناختي هيجانات   
5-4-3- واسطه‌گري راهبردهاي مقابله‌اي و تنظيم شناختي هيجانات در رابطه
باورهاي انگيزشي، دلبستگي به والدين و همسالان،و و تعاملي معلم-دانش‌آموز با
 تاب‌آوري تحصيلي و هيجاني 
5-5- نتایج حاصل از تحلیل فتراقی   
5-5-1- نتایج حاصل از تحلیل افتراقی تاب آور تحصیلی  
5-5-2- نتایج حاصل از تحلیل افتراقی تاب آوری هیجانی   
5-6- نتيجه‌گيري نهايي   
5-7-مضامين نظري پژوهش   
5-8- پيشنهادات پژوهشي    
5-9-مضامين آموزشي و كاربردي  
5-10- محدودیت‌های پژوهش   
منابع فارسي   

دانلود فایل

تحقیق بررسی تاب آوري تحصيلي و هيجاني
تحقیق بررسی تاب آوري تحصيلي و هيجاني,تاب آوری تحصیلی دانش آموزان,تاب آوری تحصیلی چیست,تاب آوری دانش آموزان,تاب آوری تحصیلی pdf,مقاله تاب آوری تحصیلی,سطوح تاب آوری,مولفه های تاب آوری تحصیلی,پرسشنامه تاب آوری تحصیلی

روانشناسی و علوم تربیتی


دانلود فایل| |