تحقیق در مورد كاربردهاي گرافيك درتوليد و پخش خبر درتلويزيون

تحقیق در مورد كاربردهاي گرافيك درتوليد و پخش خبر درتلويزيون

تحقیق-در-مورد-كاربردهاي-گرافيك-درتوليد-و-پخش-خبر-درتلويزيون

قسمتی از متن:

مقدمه
در عصري زندگي مي كنيم كه سرعت و تخصص دو شاخص مهم آن است. ريزشدن و خرد شدن تخصص‌هاي كلان و روزآمد شدن يافته و بافته‌‌هاي اين روزگار دور از انتظار نيست.
گاه اين تخصص ها چنان هستند كه اصلاً به حساب نمي‌آيند و از اين رو كمتر به آنها پرداخته شده‌اند طراحي گرافيك براي توليد و پخش خبر تلويزيون از جمله اين تخصص‌هاي ظريف و ناپيداست چندان كه گويي اصلاً نيست. پيش از اين گرافيك را در دو حوزه «هنر» و «تبليغات» مي‌دانستند و بالطبع افراد شاغل و فعال در آن را به «هنرمند» و يا «تبليغاتچي» مي‌شناختند اما امروزه با گسترده شده كاربردهاي اين تخصص، تعاريف متفاوتي هم براي آن ساخته و پرداخته شده است. وقتي اين روزها صحبت از «گرافيك خبر»  در هر سه نوع‌اش(چاپي، تلويزيوني و سايبر) مي‌شود،‌ بايستي بدانيم كه گرافيك ديگر صرفاً هنر و يا تبليغات نيست بلكه مفهوم ديگري را هم در برمي‌گيرد و آن رسانه است. لذا گرافيك خبر تركيبي از «هنر» و «رسانه» است تركيبي كه تفكيك ناپذيراست.
در اين پژوهش در ابتدا تعاريفي از خبر و واژه‌هاي مرتبط با آن را ارائه مي نماييم و سپس وارد مقوله گرافيك شده و آنرا در چند پلان معرفي مي كنيم: گرافيك به عنوان يكي از هنرهاي تجسمي، گرافيك در تلويزيون و گرافيك در توليد و پخش خبر تلويزيون. در انتهاي اين تحقيق پيشنهادهايي هم ارائه شده تا بتوان بر اساس آنها مشكلات موجود در گرافيك خبر را مرتفع ساخت.

دانلود فایل

تحقیق در مورد كاربردهاي گرافيك درتوليد و پخش خبر درتلويزيون
مقاله در مورد كاربردهاي گرافيك درتوليد و پخش خبر درتلويزيون,تحقيق درباره كاربردهاي گرافيك درتوليد و پخش خبر درتلويزيون,پاورپوينت كاربردهاي گرافيك درتوليد و پخش خبر درتلويزيون,پروژه كاربردهاي گرافيك درتوليد و پخش خبر درتلويزيون

هنر و گرافیک


دانلود فایل| |