تحقیق رايانه فراهم کننده انقلاب آموزشي

تحقیق رايانه فراهم کننده انقلاب آموزشي

تحقیق-رايانه-فراهم-کننده-انقلاب-آموزشي

دانلود تحقیق رايانه فراهم کننده انقلاب آموزشي ،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 20

بخشی از این تحقیق :
مقدمه 
بحث مربوط به استفاده آموزشي از رايانه در نظام آموزش و پرورش کشورهاي در حال توسعه ، ويژه در دهه اخير ، مورد مطالعه و مداقه وسيع قرار گرفته است. هم اينک نيز اين مقوله در دستور کار برنامه ريزان ، مديران ، محققان و انديشمندان آموزش و پروش اين کشور قرار دارد. 
اين در حالي است که کشورهاي صنعتي تا حدود زيادي به اصول اساسي و راهکارهاي مناسبي براي بهره گيري از اين ماشين در نظام آموزش هاي رسمي و غير رسمي خود نايل شده اند و به نتايج اميدوار کننده اي نيز رسيده اند.  در وضعيت حاضر ، گروهي از انديشمندان و پژوهشگران درباره استفاده آموزشي از رايانه پا را فراتر گذاشته اند ، تا آن جا که ورود رايانه به خانه و مدرسه را مصادف با آغاز يک " انقلاب آموزشي" قلمداد مي کنند. آنان اعتقاد دارند که رايانه علاوه بر يک منبع آموزشي براي تقويت و توسعه فرايند ياددهي – يادگيري در مدارس ، مي تواند نقش يک منبع يادگيري مستقل ، خود آموز و رونق بخش رويکرد" تداوم يادگيري" را براي دانش آموزان ايفا کند و در واقع ، با بهره گيري منطقي از اين ماشين آموزشي مي توان آموزش و يادگيري را از دورن کلاس و مدرسه به منازل و محيط هاي خارج از مدرسه انتقال داد. علاوه بر اين ، رايانه اين توانايي را دارد که بازوي مديريت نظام آموزش و پرورش – هم در ابعاد مديريت کلان نظام و هم مديريت کلاس و مدرسه – باشد. 
اما نکته  اصلي اين است که چگونه مي توان به اين امتياز ارزشمند و تاريخي رايانه در عرصه فعاليت هاي آموزشي دست يافت ؟
در اين باره گفتني است که قبل از هر اقدامي در يک جامعه ، بايد توانايي ها و هنرهاي آموزشي رايانه را مديران و برنامه ريزان نظام آموزش و پرورش آن جامعه باور کرده باشند و سپس ترتيبي اتخاذ کنند تا معلمان و مديران مدارس نيز آن را همانند پذيرش يک نوآوري آموزشي براي تقويت و توسعه فرايند ياددهي – يادگيري و همچنين مديريت آموزشي کلاس و مدرسه بپذيرند و در فعاليت هاي آموزشي خود به آن اعتماد کنند. در اين صورت ، قطعاً تحولي بنيادين براي بروز " انقلابي آموزشي " در نظام آموزش و پرورش آن جامعه بنا گذاشته شده است. 
دانلود فایل

تحقیق رايانه فراهم کننده انقلاب آموزشي
رايانه فراهم کننده انقلاب آموزشي, دانلود تحقیق رايانه فراهم کننده انقلاب آموزشي, تحقیق در مورد رايانه فراهم کننده انقلاب آموزشي, تحقیق رايانه فراهم کننده انقلاب آموزشي, تحقیق درباره رايانه فراهم کننده انقلاب آموزشي, تحقیق راجع به رايانه فراهم کننده ا,,,

کامپیوتر و IT


دانلود فایل| |