تحقیق اثبات علم الهي

تحقیق اثبات علم الهي

تحقیق-اثبات-علم-الهي

دانلود تحقیق اثبات علم الهي ،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 11 

بخشی از این تحقیق :
اثبات علم الهي 
يكى از اوصاف ثبوتى خداوند, علم است. در بينش اسلامى, خدا به همه امور عالم و از هر چيزى آگاه است. همان گونه كه خواهيم گفت, علم, هم از اوصاف ذاتى خداوند است و هم از اوصاف فعلى او. به عبارت ديگر, علم الهى مراتب گوناگونى دارد كه برخى از آنها, صفت ذاتى و برخى صفت فعلى اند.
وقتى سخن از علم خدا به ميان مىآيد, مقصود آن است كه همهئ امور و تمام اشيا در نزد خدا حاضرند و اين حضور, ملاك علم خدا به ذات خود و همه موجودات, است .
اقسام يا مراتب علم الهى 
پس از روشن شدن معناى علم خدا, اينك نوبت آن است كه مرورى بر اقسام يا مراتب اين علم داشته باشيم 1 علم الهى را در آغاز مى توان به دو نوع تقسيم كرد: ((علم به ذات)) و ((علم به غير))
از آنجا كه ساير موجودات ,مخلوق خداوندند و حق تعالى آنها را ايجاد مى كند, مى توان اين قسم اخير را به دو نوع تقسيم كرد: علم خدا به ديگر موجودات قبل از ايجاد آنها و علم به ديگر موجودات پس از ايجاد آنها در نتيجه دو تقسيم بالا, علم الهى داراى سه مرتبه است: 
1ـ علم به ذات ;
2ـ علم به اشياى ديگر قبل از ايجاد آنها;
3ـ علم به اشياى ديگر پس از ايجاد آنها.
حال شايسته است, هر يك از اقسام فوق را به صورت جداگانه بررسى كنيم.

دانلود فایل

تحقیق اثبات علم الهي
اثبات علم الهي, دانلود تحقیق اثبات علم الهي, تحقیق در مورد اثبات علم الهي, تحقیق اثبات علم الهي, تحقیق درباره اثبات علم الهي, تحقیق راجع به اثبات علم الهي, تحقیق آماده اثبات علم الهي, تحقیق در مورد اثبات علم الهي, پاورپوینت اثبات علم الهي, ورد , word,,,

گوناگون


دانلود فایل| |