تحقیق انواع كمك فنرها و لرزه گيرها

تحقیق انواع كمك فنرها و لرزه گيرها

تحقیق-انواع-كمك-فنرها-و-لرزه-گيرها

دانلود تحقیق انواع كمك فنرها و لرزه گيرها،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 65 

بخشی از این تحقیق :
سيستم تعليق
لرزش‌هاي پي‌درپي بدنه خودرو سبب خستگي راننده و سرنشينان مي‌شود. در پي آن كارايي و بازدهي رانندگي و عمر مفيد خودرو كاهش يافته و سلامتي انسان به خطر مي‌افتد. بنابراين مدل‌سازي مود سواري خودرو و به سازي پاسخ لرزشي آن با بهره‌ از ميراينده‌هاي ارتعاشي از ديدگاه‌هاي مهم در طراحي خودرو بوده، كه آسايش سرنشين، افزايش دوام خودرو، ايمني و افزايش كنترل خودرو را به دنبال دارد. 
خاصيت ميرايش ارتعاشات و لرزش‌ها و رفع بعضي از اغتشاشات حركت در خودرو و حفظ بعضي ويژگي‌هاي مناسب جهت ايمني،‌ از ويژگي‌هاي مناسب مكانيكي است كه انجام آن با يك وسيله مكانيكي امكان‌پذير است . مجموعه مشخصي كه فراهم‌گر هدف بالا است، سيستم تعليق نام دارد. اين مجموعه قلمرو وسيعي را با خواص و وظايف متفاوت در بر دارد. 
نقش سيستم تعليق در خودرو مهار چرخ در فضا (در سه راستاي Z , Y , X) و فراهم كردن حركات خطي و زاويه‌اي مناسب آن است . نيز چرخ‌ها را به صورت تكيه‌گاهي امن در زير خودرو نگاه مي‌دارد به گونه‌اي كه چرخ‌ها توان مهارسازي نيروهاي اعمالي به خودرو (گرانش، گريز از مركز، نيروهاي رانشي و ترمزي و ...) را داشته باشند. ويژگي‌هاي سختي و ميرايي تعليق بايستي چنان برگزيده شوند كه پايداري و آسايش خودرو تامين گردد. 
براي پي بردن به جايگاه سيستم تعليق، خودرو را در سه حالت زير در نظر مي‌گيريم :
بي‌تعليق : بدون سيستم تعليق، تاير و بدنه معلق مي‌باشند. در نتيجه هر ناهمواري در سطح جاده ، به سرنشينان خودرو منتقل خواهد شد. 
با تعليق و بي‌لرزه‌گير : در اين حالت تاير به زمين چسبيده ولي بدنه معلق مي‌باشد. در نتيجه بدنه خودرو به طور مداوم به بالا و پايين نوسان مي‌كند. 
با تعليق و لرزه‌گير : در اين حالت تاير و بدنه به زمين چسبيده است و لرزه‌گير، نوسانات فنر را دفع مي‌نمايد چرخ‌‌ها به راحتي به بالا و پايين حركت كرده و پايداري، اطمينان و راحتي خودرو را در پي خواهد داشت. 
زير بخش‌هاي عمده سيستم تعليق شامل تاير،‌ فنر و لرزه‌گير مي‌باشد كه وظيفه آنها برقراري تماس بين چرخ و زمين، ايمني و راحتي سرنشينان مي‌باشد. نيز براي كاهش و در صورت امكان حذف سر و صدا و ارتعاشات، موادي چون لاستيك، چرم، اسفنج،‌ فنرهاي متفاوت (مارپيچي، شمشي و ميله‌هاي پيچشي) و ضربه‌گيرهاي مختلف (اصطكاكي، هيدروليكي و گازي) به كار مي‌رود. 
دانلود فایل

تحقیق انواع كمك فنرها و لرزه گيرها
انواع كمك فنرها و لرزه گيرها, دانلود تحقیق انواع كمك فنرها و لرزه گيرها, تحقیق در مورد انواع كمك فنرها و لرزه گيرها, تحقیق انواع كمك فنرها و لرزه گيرها, تحقیق درباره انواع كمك فنرها و لرزه گيرها, تحقیق راجع به انواع كمك فنرها و لرزه گيرها, تحقیق آماد,,,

مکانیک


دانلود فایل| |