تحقیق واکنش آلرژیک

تحقیق واکنش آلرژیک

تحقیق-واکنش-آلرژیک

دانلود تحقیق واکنش آلرژیک،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 7 

بخشی از این تحقیق :
یک تظاهر آسیب بافتی ناشی از واکنش متقابل بین یک آنتی ژن و یک آنتی بادی می باشد.
آلرژی: یک پاسخ نامتناسب و غالبا" مضر سیستم ایمنی به موادی است که به طور طبیعی بی ضرر هستند.
در این موارد به ماده ی ایجاد کننده ی واکنش آلرژن گفته می شود. آلرژی واکنش حساسیتی زیاد به آلرژن خاصی است که با مکانیسم های ایمونولوژیکی و به طور معمول به واسطه ی آنتی بادی ها (IgE) تولید شده در پاسخ به آلرژن آغاز می شود.
واکنش های شایع آلرژیک هنگامی رخ می دهند که سیستم ایمنی فرد حساس به ماده ای که به طور طبیعی بی ضرر است مانند گرد و غبار .گرده ی گیاهان.پر پرندگان.موی حیوانات و ... به شدت واکنش نشان می دهد . واسطه های شیمیایی که در واکنش های آلرژیک رها می شوند ممکن است باعث بروز علایم خفیف تا علایم تهدید کننده ی حیات شوند.
وقایع متوالی معمول در حساسیت های شدید فوری:
1 تماس با یک آنتی ژن 
2 فعال شدن سلول های TH2 و سلول های B اختصاصی آنتی ژن 
3 تولید آنتی بادی IgE
4 اتصال آنتی بادی ها به گیرنده های FC ماست سل ها و آغاز فعالیت ماست سل ها با تماس مجدد با آنتی ژن
5این وقایع منجر به آزاد شدن واسطه ها از ماست سل ها و واکنش های پاتولوژیک ناشی از آن می شود  
فعال سازی سلول های B  به واسطه ی TH2 وتولیدI gE :
همانند دیگر واکنش های سلول های B که وابسته به سلول های T هستند سلول های B اختصاصی آلرژن ها توسط سلول های TH2 فعال می شوند. سلول های B تحت تاثیر لیگاند CD40 و سایتوکاین های اصلی تولید شده توسط سلول های TH2 نظیر IL-4 قرار می گیرند و ایزوتایپ زنجیره ی سنگین خود را تغییر داده و IgE تولید می کنند.IgE تولید شده از یک آلرژن خاص که توسط سلول های B به وجود می آید وارد جریان خون می شود و به گیرنده های FC در سطح ماست سل های بافتی متصل می شوند. در نتیجه این سلول ها حساس می شوند و آماده ی واکنش در تماس بعدی با آلرژن هستند. بازوفیل های در گردش خون نیز قادر به اتصال با IgE هستند. 
دانلود فایل

تحقیق واکنش آلرژیک
واکنش آلرژیک, دانلود تحقیق واکنش آلرژیک, تحقیق در مورد واکنش آلرژیک, تحقیق واکنش آلرژیک, تحقیق درباره واکنش آلرژیک, تحقیق راجع به واکنش آلرژیک, تحقیق آماده واکنش آلرژیک, تحقیق در مورد واکنش آلرژیک, پاورپوینت واکنش آلرژیک, ورد , word , تحقیق با موضوع ,,,

فیزیک


دانلود فایل| |