تحقیق سيستم اطلاعاتي كيفيت (Quality information system)

تحقیق سيستم اطلاعاتي كيفيت (Quality information system)

تحقیق-سيستم-اطلاعاتي-كيفيت-(quality-information-system)

دانلود تحقیق سيستم اطلاعاتي كيفيت (Quality information system)،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 12 

بخشی از این تحقیق :
سيستم اطلاعاتي كيفيت (Quality information system)
سيستم اطلاعاتي كيفيت از جمله موضوعاتي است كه تعداد مقالات نوشته شده با اين عنوان بسيار  نادر مي‌باشد و حتي در اينترنت و مجلات لاتين نيز كمتر منبعي با اين عنوان ديده مي‌شود. واقعيت اين است كه علي‌رغم نام كيفيت در اين عنوان،معناي كيفيت بسيار جامع‌تر از مواردي است كه در سيستم‌هاي كنترل  و تضمين كيفيت با آنها روبه‌رو مي‌شويم.
سيستم اطلاعاتي كيفيت(QIS): سيستم اطلاعاتي كيفيت، يك سيستم هوشمند متكي بر علوم آماري است كه مزيت شناسايي فرصت‌هاي پيشرفت در سازمان، شناسايي مشكلات ريشه‌اي، ايجاد عمليات اصلاحي مؤثر و جلوگيري از رخداد مشكلات بالقوه  را براي سازمان به ارمغان مي‌آورد.
در حقيقت،QIS يك سيستم مديريت اطلاعات مختلف با سطح عملكردي بالا در كليه حوزه‌هاي تجارت مي‌باشد كه با استفاده از منابع مختلف موجود در سازمان، نمايي منحصر بفرد از وضعيت پردازش‌ها، محصولات، كيفيت و محيط ارائه می دهد .
به عبارتي ديگر، درست مثل سيستم‌هاي اطلاعاتي مديريت ، QIS يك سيستم كامپيوتري است كه قابليت ذخيره‌سازي و پردازش مقادير بالاي اطلاعات و بهره‌برداري از آنها را بر عهده دارد. يك سيستم اطلاعات مديريت، اطلاعات مربوط به فروش، پيش‌بيني فروش، سفارش‌هاي خريد، طرح‌هاي توليدي، اطلاعات موجودي و غيره را شامل مي‌شود. بر اساس اطلاعات MIS، گزارش‌هاي مفيدي در زمينه تأمين نيازمندي‌هاي اطلاعاتي مديريت (تخمين‌هاي مالي و تصميم‌گيري‌هاي مؤثر و به موقع)، توسط QIS تهيه مي‌شود. منتها نكته ويژه‌اي كه در QIS  مطرح مي‌شود، اين است كه برخلاف سيستم اطلاعاتي مديريت، يك سيستم اطلاعاتي كيفيت، بر مدار داده‌هاي مرتبط با كيفيت استوار است. مفهوم كيفيت در اينجا به معناي تماميت آن نكاتي است كه براي يك مدير ارشد، مياني و يا عملياتي اهميت دارد. تمام آنچه براي يك مدير اهميت دارد و تمام معيارهايي كه مدير بر مبناي آنها، به اداره سيستم تحت حيطه خود و تصميم‌گيري در موارد خاص مي‌پردازد،عملاً توسطQIS  مشخص مي‌شود (حتي اگر به ظاهر QIS اي موجود نباشد، درست مثل ايزو كه پيش از ظهور آن، تا حدودي از نظر مفهومي و اجرايي توسط بعضي سازمان‌ها رعايت مي شد). فرض بگيريد مدير سازماني هستيد و قسمتي از كنترل‌هاي آماري خود را به بخش خاصي مثل حسابداري واگذار كرده‌ايد و آنها مسؤول گزارش دادن در بازه‌هاي زماني خاص به شما مي‌باشند. همين طور واحد ديگري مثل فروش، توليد و غيره مسؤول گزارش‌دهي به شما در موارد مورد نظر هستند. هر يك از اين گزارش‌ها به عنوان يكي از اجزاي سيستم QIS  شما محسوب مي‌شوند. با اين تعاريف مي‌توان در يك كلام QIS  را چنين تعريف كرد :    QIS=MIS+TQM        
وظايف كليدي QIS چيست؟
1ـ جمع‌آوري و ذخيره‌سازي اطلاعات از انواع منابع عملياتي سازمان؛
2ـ تعريف مشكلات كليدي و عمليات اصلاح‌كننده عيوب (يادگيري از مشكلات گذشته و كمك به توليد راه‌حل‌هاي جلوگيري‌كننده از مشكلات بالقوه).
3ـ پشتيباني از فعاليت‌هاي مديريت كيفيت، مانند بهبود مستمر.
دانلود فایل

تحقیق سيستم اطلاعاتي كيفيت (Quality information system)
سيستم اطلاعاتي كيفيت (Quality information system), دانلود تحقیق سيستم اطلاعاتي كيفيت (Quality information system), تحقیق در مورد سيستم اطلاعاتي كيفيت (Quality information system), تحقیق سيستم اطلاعاتي كيفيت (Quality information system), تحقیق درباره ,,,

صنایع


دانلود فایل| |