تحقیق جعفري گياهي علفي دوساله و معطر

تحقیق جعفري گياهي علفي دوساله و معطر

تحقیق-جعفري-گياهي-علفي-دوساله-و-معطر

دانلود تحقیق جعفري گياهي علفي دوساله و معطر،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 12 

بخشی از این تحقیق :
مضرات خاصي براي آن بيان نشده است اما یکی از پرکاربرد ترین سبزی های ما ایرانی ها همین جعفری هست که خیلی راحت میشه در خانه پرورش داد و خواص فوق العاده ای هم داره، ما در مطلبی کامل به نحوه کاشت جعفری و همچنین خواص جعفری پرداختیم که مطالعه اونها خالی از لطف نیست، پس با من همراه باشید.
نام علمی این گیاه parsley (جعفری ) Petroselinum crispum که گیاهی علفی و معطر از خانواده  Apiaceae  ( چتریان ) میباشد که بومی مناطق مدیترانه ای و اروپا میباشد. این گیاه به دلیل داشتن برگهای خوراکی امروزه به طور گسترده در خاورمیانه ، اروپا و آمریکا کاشته میشود و به عنوان چاشنی در سوپ ها ، خورش ها و سالاد مورد استفاه قرار میگیرد.در گذشته های دور گیاه جعفری به نام های خطاسالیون و مغدانوس معروف بوده است. این گیاه معطر در چهار فصل سال موجود میباشد و بهترین نوع جعفری در کشور ما در شاهرود میروید. 
جعفری گیاهی ۲ ساله و علفی میباشد که بین ۱۰ تا ۷۰ سانتیمتر ارتفاع دارد و بین ۱۰ تا ۵۰ سانتیمتر گستردگی آن میباشد. این گیاه بدون کرک بوده و دارای ریشه هایی ضخیم میباشد. برگ‌های آن به رنگ سبز تیره و دارای بریدگی‌های لوزی یا مثلث شكل است‌. گل‌های جعفری كوچك به رنگ مایل به سبز و به‌صورت چتر می‌باشد میوه آن كوچك به درازای ۲ میلی‌متر و به قطر ی۱ میلی‌متر و دارای بوئی معطر است.
انواع جعفری موجود در ایران
در کشور عزیز ما ایران دو نوع جعفری کشت میشود که تفاوت اونها در برگها می باشد که اولی با برگهای خشن و چروک با رنگ برگ سبز تیره، مقاومت این نوع بسیار بالایی در جابجایی دارد و دومین نوع برگ های صاف، لطیف، نرم و به رنگ سبز روشن که ایرانی ها این نوع را بیشتر دوست دارند البته این نوع به سرما و یخبندان بسیار مقاوم می باشد.
دانلود فایل

تحقیق جعفري گياهي علفي دوساله و معطر
جعفري گياهي علفي دوساله و معطر, دانلود تحقیق جعفري گياهي علفي دوساله و معطر, تحقیق در مورد جعفري گياهي علفي دوساله و معطر, تحقیق جعفري گياهي علفي دوساله و معطر, تحقیق درباره جعفري گياهي علفي دوساله و معطر, تحقیق راجع به جعفري گياهي علفي دوساله و معطر,,,

صنایع غذایی


دانلود فایل| |