تحقیق بررسي نگرش معلمان و دانش آموزان به شيوه هاي ارزشيابي
دانلود تحقیق با موضوع بررسي نگرش معلمان و دانش آموزان به شيوه هاي ارزشيابي ،
در قالب Word و در 21 صفحه قابل ویرایش.
فهرست مطالب :
فصل اول: طرح مسئله
- بيان مسئله
- اهداف پژوهش
- اهميت و ضرورت
فصل دوم: پيشينه تحقيق
- پيشينه تحقيق
فصل سوم: روش تحقيق
- روش تحقيق
فصل چهارم: يافته هاي تحقيق
- تجزيه و تحليل داده ها
جدول اول
جدول دوم
جدول سوم و جدول چهارم
جدول پنجم- جدول ششم
فصل پنجم: نتيجه گيري و پيشنهادات
- نتيجه گيري و بحث
- پيشنهادات
- يادداشت ها:
- منابع مورد استفاده:
- پيوست:
بخشی از متن تحقیق :
«چكيده»
پژوهش حاضر با هدف بررسي رابطه بين ارزشيابي و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان راهنمايي بر روي 64 دانش آموز و 64 معلم انجام گرفته است.
جهت گردآوري داده ها، 2 عدد پرسشنامه شامل سئوالات محقق ساخته، يكي ويژه دانش آموزان با تعداد 10 سئوال و ديگري ويژه معلم با تعداد 20 سئوال تهيه و اجرا شد، كه بعد از تجزيه و تحليل داده ها نتايج حاصل به شرح زير مي باشد:
اكثر دانش آموزان و معلّمان دوست دارند امتحانات به صورت كتبي برگزار شود زيرا اين روش اضطراب دانش آموز را كاهش داده و نمره گذاري براي معلم را راحت تر مي كند.
آنها معتقدند كه ارزشيابي به شيوه ي كيفي و توصيفي بهتر است و برگزاري روش عملي و شفاهي ارزشيابي با مشكلاتي مواجه است. اكثر معلّمان از وضع موجود ارزشيابي راضي هستند كه دلايل متفاوتي را براي آن مي توان بيان كرد. ارزشيابي به صورت عملي و شفاهي در تشخيص مشكلات يادگيري فراگيران و رفع ابهامات جزئي آنها مي تواند بسيار مؤثر باشد....