قسمتی از متن: هدف از سيستم اپتيكي خودرو، دستيابي به بازدهي هر چه بيشتر نور خروجي از چشمه نور، شكلدهي مناسب پرتوي نور و هدايت و متمركز كردن آن در مناطقي است كه براي راننده وسيله نقليه ضروري ميباشد. البته همه اين شرايط با رعايت مقررات قانوني و استانداردها انجام ميشود. در طراحي سيستم اپتيكي مناسب، معمولاً از نرمافزارهاي بسيار پيشرفته رايانهاي مانندASAP به انضمام ماجول ELTM و رفلكتور CAD استفاده ميشود. بخشي كه در تمام سيستمهاي اپتيكي فعلي مشترك است رفلكتور ميباشد. وظيفه رفلكتور، گرد آوردن نور توليد شده توسط لامپ و جهتدهي مناسب به آن است بهگونهاي كه پس از عبور از لنز، الگوي استانداردي ايجاد شود. رفلكتورها معمولاً از فلز و گاهي بامواد ترموست با تكنولوژي توليد قالب تودهاي(BMC) ساخته ميشوند و سطح آنها با لايهاي بازتابنده (آلومينيم) پوشانده ميشود. لنز چراغ جلو يا بدون گذاشتن هيچ اثري اجازه ميدهد كه نور مستقيماً از آن بگذرد (رفلكتورهايMR). و يا در توزيع نور نقشي برعهده دارد. موادي كه براي افزايش بازتاب نور، روي سطح رفلكتورها نشانده ميشوند معمولاً به روش لايه نشاني در خلاء، با لايهاي از آلومينيم پوشانده ميشود و براي پيشگيري از اكسيد يا خورده شدن با لايهاي محافظ نظير SiO2 پوشانده ميشود.
فهرست: الف- پروژكتورها و رفلكتورها ب- رفلكتور سهموي پ- رفلكتور شكل- آزاد (FF) ت- سيستمهاي پروژكتوري بيضوي ث- رفلكتورهاي شكل آزاد-قطعه قطعهMR ج- سيستم تطبيقي پيشرفته (AFS)
پروژه بررسی سيستمهاي اپتيكي چراغ جلو, سيستمهاي اپتيكي خودرو,دانلود تحقیق سیستم روشنایی خودرو,تحقیق درباره چراغ خودرو,طراحی چراغ خودرو,پروژكتورها ,رفلكتورها,رفلكتور سهموي,سيستمهاي پروژكتوري بيضوي,سيستم تطبيقي پيشرفته