تحقیق بررسی ویژگیهای سیستم مدیریت در مدارس متوسطه ایران

تحقیق بررسی ویژگیهای سیستم مدیریت در مدارس متوسطه ایران

تحقیق-بررسی-ویژگیهای-سیستم-مدیریت-در-مدارس-متوسطه-ایران

چکیده :
هدف اصلی این تحقیق بررسی ویژگیهای سیستم مدیریت در مدارس متوسطه ایران بوده است. بمنظور گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردیده ونمونه آماری هم مشتمل بر 762 نفر از دبیران ومدیران مدارس متوسطه انتخاب شدند. تجزیه وتحلیل داده ها نیز در دو سطح توصیفی و استنباطی و از طریق نرم افزار spss انجام پذیرفت. نتایج این پژوهش نشان داد که مدیران مدارس متوسطه ایران از تئوریها ونظریات علمی مدیریت به میزان کمی استفاده مینمایند وتفاوت دیدگاه بین دو گروه مدیران ودبیران معنادار میباشد. همچنین مفاهیم دموکراسی، حقوق شهروندی وتربیت اجتماعی به میزان کمی از طریق منابع درسی به دانش آموزان دبیرستانی آموزش داده میشود . ونیز نتایج نشان داد که اصلاح، نوسازی وآموزش در سیستم مدیریتی مدارس متوسطه ایران کاملا ضروری است. و تعهد سازمانی مدیران مدارس متوسطه  هم در حد مناسبی میباشد .



فهرست:
تحقیقاتی مرتبط با موضوع نیز در کشور انجام پذیرفت که به تعدادی از آنها اشاره میشود :
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف تحقیق
روش تحقیق (متدلوژی)
جامعه و نمونه آماری
روایی (اعتبار ) ، پایایی (قابلیت اعتماد ) و ابزار گردآوری داده ها
روش های آماری (توصیفی – استنباطی)-تجزیه وتحلیل داده ها
 فرضیه های تحقیق
بررسی فرضیه تحقیق
نتیجه گیری ، پیشنهادات و راهکارها، در ذیل تعدادی از نتایج وپیشنهادات ارایه میگردد :
الف)نتایج تحقیق
ب) پیشنهادات وراهکارها
  منابع و مآخذ

دانلود فایل

تحقیق بررسی ویژگیهای سیستم مدیریت در مدارس متوسطه ایران
مدیریت ,مدیریت آموزشی ,دوره متوسطه ,آموزش وپرورش,سیستم,تحقیق در مورد مدیران مدارس,مدیریت مدرسه,نحوه مدیریت مدرسه,تحقیق در مورد سیستم مدیریت مدرسه,سیستم مدیریت در مدارس متوسطه ایران,مقاله درباره سیستم مدیریت مدرسه,مدیریت مدرسه در ایران

روانشناسی و علوم تربیتی


دانلود فایل| |