پروژه درس مصالح ساختمانی : گچ ، استخراج و موارد استفاده آن

پروژه درس مصالح ساختمانی : گچ ، استخراج و موارد استفاده آن

پروژه-درس-مصالح-ساختمانی--گچ--استخراج-و-موارد-استفاده-آنموضوع  :
پروژه درس مصالح ساختمانی : گچ ، استخراج و موارد استفاده آن
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

درس مصالح ساختمانی یکی از دروس مهم ترم های ابتدایی رشته های مهندسی عمران و معماری می باشد . شناخت درست مصالح ساختمانی همواره مورد نیاز همه بوده و باعث میشود دانشجویان این دو رشته درک بهتری از آنچه که با آن درآینده درگیر خواهند بود، داشته باشند . همچنین این درس نسبت به بقیه دروس آسان تر بوده و میتواند نمره آور هم باشد و معدل شما را به راحتی بالا ببرد .لذا با یک تیر دو نشان بزنید ، هم اطلاعات و هم نمره خود را بالا ببرید. در این پروژه ما به بررسی یکی از مصالح ساختمانی به نام گچ خواهیم پرداخت. مطالبی که در این پروژه به آن می پردازیم به شرح زیر است :  * گچ   * انواع گچ  * تولید گچ   * موارد استفاده گچ   * اندودهای گچ و ...... .

مقدمه :
گچ از قدیمی ترین چسباننده های مورد استفاده بشر است که کاربرد آن به حدود پنج هزار سال قبل در هرم خوفو از اهرام ثلاثه بر میگردد.مصری ها از گچ به صورت خمیر گچ برای اندود سطوح و به همراه سنگدانه در ساخت ملات استفاده می کردند.یونانی ها نیز از این ماده در ساخت ابنیه های گوناگون استفاده می کردند که بعضی از انها امروز نیز باقی است.
در ایران نیز از گچ برای سفید کردن سطوح و همچنین به صورت گچبری برای تزیین سطوح استفاده می کردند که آثاری از زمان اشکانیان باقی مانده است.در دوره اسلامی هم گچبری در ایران پیشرفت های چشمگیری کرده است که نمونه های بسیار زیبایی از آن در مسجد ارومیه ومسجد جامع اصفهان و جاهای دیگر به جا مانده اند.


فهرست مطالب:
1- مقدمه
2-تولید گچ
3-انواع دیگر گچ:
4- گچ مخصوص سطوح بتن
5- گچ مرمری
6- معادن سنگ گچ در ایران
7-   خواص گچ:
8- خواص خمیر گچ در حالت تازه و در حین گیرش
9- تغییرات حجم گچ در حین گیرش
10- کاربرد گچ در صنعت ساختمان:
11- اندود و ملات
12- اندود گچ و خاک
13- اندود سفید کاری
14- اندود های دیگر گچی:
15- گچ درز گیری
16- گچ با بافت و سطح مخصوص
17- گچ پاشیدنی
18- گچ اکوستیکی
19- بلوک ها و قطعات گچی
20- صفحه های گچی(تخته گچی)
21- کنترل کیفیت گچ و فراورده های گچی
22-تعدادی عکس


دانلود فایل

پروژه درس مصالح ساختمانی : گچ ، استخراج و موارد استفاده آن
پروژه درس مصالح ساختمانی ,پروژه گچ ,پروژه استخراج گچ,پروژه موارد استفاده گچ,درس مصالح ساختمانی,مصالح ساختمانی,دانلود پروژه گچ,گچ,دانلود پروژه مصالح ساختمانی,دانلود رایگان پروژه مصالح ساختمانی,دانلود رایگان پروژه گچ,دانلود تحقیق گچ,تحقیق گ

عمران


دانلود فایل| |