جزوه زبان تخصصي و 1000نكته تربيت بدني (مجموعه تربیت بدنی)

جزوه زبان تخصصي و 1000نكته تربيت بدني (مجموعه تربیت بدنی)

جزوه-زبان-تخصصي-و-1000نكته-تربيت-بدني-(مجموعه-تربیت-بدنی)

جزوه زبان تخصصي  و  1000نكته تربيت بدني (مجموعه تربیت بدنی)

 

توضیحات محصول :جزوات آمادگی آزمون دکتری رشته تربیت بدنی  ویژه کنکوریها

skill
There are many definitions concerning what mean by skill. Fortunately most have several 
common features. It is generally accepted that skill is learned, consistent and specific to 
the task. Moreover, it is goal oriented, i. e, the person is aiming to achieve some specific 
outcome. This outcome can be quantitative, determined by the performance of a 
movement that can be measured objectively; or qualitative, measured by subjective 
judgment. Therefore, in this book we will use the following working definition of skill: 
skill is the consistent production of goal-oriented movements, which are specific to the 
task. 
In order to examine the nature of skill further, we can focus on each of the components of 
our working definition, one at a time. Firstly, skills are learned rather than innate. 
Although we often hear people say that some one is ‘born’ footballer or tennis player, 
this is not correct. Even the very basic skills, such as walking, running, striking and 
jumping, need to be learned. Subsequent skills that we acquire, such as catching a ball, 
doing a somersault or hitting a tennis ball, are refinements of the basic skills and need to 
be learned. Moreover, we cannot say that we have acquired a skill until we can perform it 
consistently. We have all seen examples of ‘beginner’s luck’. The first time that I ever set 
foot on putting green, at the age seven, I hold a 10m putt. Unfortunately dreams of fame 
and fortune as a tournament golfer quickly evaporated at the next hole, where I took more  hits than Tiger Woods takes to get round all 18 holes.

مهارت 
تعاريف زیادي وجود دارد كه معنی مهارت چيست. خوشبختانه بيشتر آنها داراي چندي ين خصوص ت مشابه هستند.

عموماً پذيرفته شده است كه مهارت آموخته شده، پا تيدار بوده و به يلك ف اختصاص دارد. بعلاوه، مهـارت هدفمنـد اسـت يعنـي
شخص به دنبال رسيدن به برونداد خاصي است. يا ن برونداد ميتواند يمك باشد و به وسيله اجراي حر يتك تعيين ميشود
هك ميتواند به صورت ع يني سنجيده شود ي؛ يفيكا باشد كه با قضاوت غير شخصي ينيع سنجيده ) ميشود . بنـابراين در
يا اكن تاب از ي ين تعر كف اربردي مهارت استفاده مي مينك : مهارت ايجاد پايدار حركات هدفمند است كه ويژه تكليف هستند
به منظور بررسي يب شتر ماهيت مهارت، ميتوانيم در هر زمان بر هر يك از اجزاء تعري كف اربرديمان تمرك مينكز . اولاً،
مهارتها بي يش از آنچه ذات باشند آموخته ميشوند. اگرچه اغلب ميشنوي كم ه مردم ميگويند يسك فوتباليست ي يا تن سور
به دنيا آمده است يا، نين گفته صح يح ست. حتي مهارتهاي بسيار پا هي اي مثل راه رفتن، دويدن، ضربه زد ين و پر دن بهزبان تخصصي « 13 »
آموخته شدن ن اي زمندند. مهارتهاي بعد ياي كرا كه سب مي مينك ، مثل گرفتن يك توپ، انجام يك پشتك يا ضربه زدن
به يك توپ تن سي ، پالايشهايي از مهارتهاي پايه بوده و مستلزم يادگيري هستند

نکته ها

آسيب شناسي 
1)
عارضه آفتابزدگي بيشتر در زماني اتفاق ميافتد كه فرد در معرض گرماي شديد است و تعريق او متوقف شده است
2)
ضربات مستقيم و پيچخوردگي زانو هنگامي كه زانو زخم باشد ميتواند در ايجاد صدمه در ليگامنتهاي متقاطع زانو
مؤثر باشد
3)
آسيب كشيدگي زائدهاي بيشتر در كودكي تا جواني اتفاق ميافتد
4)
يكي از علل استرين مزمن عبارت است از التهاب در كارهاي عضلاني و كمخوني است
5)
در اسپرين فراكچر كامل در صدمات ليگامنتها عملكرد ليگامنت به طور كامل از بين ميرود
6)
يك آسيب رباطي زماني اتفاق ميافتد كه نيرويي مفصل را در دامنه غيرطبيعي به حركت وادار كند
7)
احساس درد در سرتاسر قسمت داخلي ساق پا به دليل ضعف بدن، فشار تمرين و تغيير سطوح تمريني است
8)
كنده شدن تكه استخوان در محل اتصال تاندون يا رباط مفهوم Avulsionfracture . است 
9)
نيروي برش به عنوان يكي از عوامل بيومكانيكي بروز آسيب در سطوح مفصلي و منسيكها تأثير بيشتري دارد
10)
يكي از علل تورم كيسه زلالي عبارت است از عفونت حاد و يا كهنه در مفصل
11)
در حالت اسپرين شديد در حالي كه فرد روي پنجه پا فرود ميآيد مچ به طرف داخل ميپيچد
12)
يكي از علل دررفتگي در مفصل شانه، كشيده شدن دست ورزشكار توسط ورزشكار رقيب از خارج و عقب ميباشد
13)
در زانوي دوندگان يا عارضه اپليوتيبيالباند درد در ناحيه جانب خارجي مفصل زانو و بالاي فوق لقمه ران وجود دارد
14)
مكانيسمي كه موجب فشردگي بافتهاي نرم شانه شناگران در شناي پروانه و كرال ميشود عبارت از حركت به جلو
و چرخش داخلي دست آنهاست
15)
در عارضه زانوي دوندگان درد در ناحيه خارجي مفصل زانو و بالاي فوقلقمه ران است. 

دانلود فایل

جزوه زبان تخصصي  و  1000نكته تربيت بدني (مجموعه تربیت بدنی)
دانلود جزوه زبان تخصصي و 1000نكته تربيت بدني(مجموعه تربیت بدنی) , دانلود جزوه زبان تخصصي و 1000نكته تربيت بدني , دانلود ,جزوه ,زبان تخصصي و 1000نكته تربيت بدني مجموعه تربیت بدنی , کسب درآمد اینترنتی , کسب درآمد از اینترنت , فروشگاه فای,,,

تربیت بدنی


دانلود فایل| |

جزوه دفاع مقدس

سایر رشته های فنی مهندسی